Babysiminstruktör 1 INSTÄLLD

Svenska Simförbundet inbjuder till utbildning till Babysimsinstruktör, del 1
Kursen vänder sig till dig som vill bli Babysimsinstruktör. Introduktionsdelen är den första delen av Svenska Simförbundets utbildning för Babysims Instruktörer.

Utbildningen hålls på Scandic Mölndal, strax söder om centrala Göteborg. Adressen dit är: Barnhemsgatan 23, 431 31 Mölndal Göteborg. Här hittar ni karta till Scandic och här finns beskrivning för hur ni kan ta er dit från flygplats eller tågstation. För er som kommer med Öresundstågen söderifrån så stannar dessa tåg i Mölndal. Det går även att ta spårvagn nummer 2 och 4 från centralstationen mot Mölndal och kliv av vid Mölndals centrum.

De praktiska delarna av utbildningen kommer att hållas på Åbybadet som befinner sig ca 15 minuters promenad från Scandic.

Kursprogrammet innehåller bland annat introduktion om vad babysim är, medicinsk och fysiologisk information, olycksfallsvård, babysim praktik,
livräddande första-hjälpen för barn 0- 1 år och ledarskap.

• 2014-01-06
      • 2014-02-01 09:00 - 2014-02-02 17:00
    • Mölndal, Västra Götaland
    • Boende samt de teoretiska delarna sker på Scandic Mölndal.
    • Kurskostnad för Introduktionsdelen är 2700kr för medlemmar i SSF. För icke medlemmar är avgifterna 3200kr. Logikostnad tillkommer med 375 kr för del i dubbelrum per natt samt 650kr per natt i enkelrum.
    • Anmälan är bindande vilket innebär att kostnader som Simförbundet påförs kommer debiteras deltagaren vid avanmälan efter anmälningstidens utgång.
    • För att delta i Babysiminstruktör del 1 ska du: * under kalenderåret uppnå lägst 18 års ålder * ha en godkänd och gällande HLR-utbildning * avlagt prov för simmärket Kandidaten under den senaste 12-månadersperioden

• 2014-01-06
      • 2014-02-01 09:00 - 2014-02-02 17:00
    • Mölndal, Västra Götaland
    • Boende samt de teoretiska delarna sker på Scandic Mölndal.