Kontinentalt träningsläger i Örkelljunga

Inbjudan till kontinentalt träningsläger i Örkelljunga

Varmt välkommen med din anmälan till detta öppna landslagsläger med fokus på orientering i kontinental terräng.

Deltagare: Junior- samt seniorlöpare som vill få träning i kontinental terräng. Finns det andra grupper som vill nyttja detta arrangemang kontakta Susanne W B, kontaktuppgifter längst ned.

Resor: Du ordnar själv med dina resor både till och från lägerdagarna samt på plats under lägret till träningarna. När anmälan har gått ut går en deltagarlista ut så ni kan samordna transporter med varandra om ni vill. Vid behov kan två minibussar hyras av Örkelljunga Orienteringsgymnasium. 500:- per dag och minibuss. Hyrs fulltankade och lämnas tillbaka fulltankade.

Boende: Du bokar och betalar själv logi och måltider.
Boendealternativ 1:
Hjelmsjövik. Helpension med boende i dubbelrum på totalt 34 sängar. Lakan och handduk ingår. 1350:- (inkl. moms) och då ingår 3 övernattning + 3 frukost + 3 lunch + 3 middag.

Om det finns önskemål om fler platser med helpension så ordnar vi det.

Boendealternativ 2. Örkelljunga FK:s klubbstuga. Självhushåll. 26 bäddar fördelat på fyra rum. 600:- per dygn + 100:- per person.

Utrustning: Utrustning för träning, SI-pinne samt dator för GPS-analyser

Kostnader: Du bokar och betalar själv logi och måltider. SOFT står omkostnader kring kvällssamlingarna.

Klubbarna vill ha 50:- per karta/träning + körersättning på 18.50:-/mil vid planering/utsättning/inplockning av träningar. Summa för körersättning blir ca 1220 :- att delas på mellan deltagarna. Betalas på plats till SWB.

Alternativ Träning: Det finns möjlighet att utnyttja gym 09.00-20.00 och simhall 16.00-20.00, en gemensam biljett på 40:- per person. Dessutom kan vi ha tillgång till vattenlöpning 07.30-08.30 samtliga vardagar.

Preliminärt program: Sön kväll 27/4: Inkvartering, genomgång av dagarna.
Mån fm 28/4: Omlöpning av Silva League från söndagen. Karta Vallåsen (HGHOL) 20 min resa.
Mån em: Vägvalsträning i storkuperad terräng, även inblandat riktningsmoment.  Max 20 min resa.
Tis fm 29/4: Vägvalsträning i storkuperad terräng. Max 20 min resa.
Tis em: Sprintslingor Perstorp. Karta Perstorp. (Boken) 20 min resa.
Ons fm 30/4: Uppföljningspass två och två, blandskog, flackare kupering. Karta Skönna eller Åsljunga. (ÖFK) 5 min resa eller 2.5 km uppvärmning/nedjogg från och till boendet.

Anmälan:
senast den 24 mars. Ange följande i anmälan: namn, klubb, personnummer, SI-nummer, ditt boendeval samt hur du transporterar dig.

Ledare:
Susanne Wiklund Björk

Frågor och funderingar besvaras av Susanne Wiklund Björk 0706 - 441 341 eller via mail susanne.wiklund.bjork@orientering.se

Varmt välkommen med din anmälan!

Inbjudan till kontinentalt träningsläger i Örkelljunga 27-30 april

Deltagare:

Resor:

Utrustning:
Utrustning för träning, SI-pinne samt dator för GPS-analyser

Alternativ Träning:

Preliminärt program:

Sön kväll 27/4: Inkvartering, genomgång av dagarna.

Tis fm 29/4: Vägvalsträning i storkuperad terräng. Max 20 min resa

Tis em: Sprintslingor Perstorp. Karta Perstorp. (Boken) 20 min resa.

• 2014-03-24
      • 2014-04-27 18:00 - 2014-04-30 16:00
    • Örkelljunga
    • Susanne Björk

• 2014-03-24
      • 2014-04-27 18:00 - 2014-04-30 16:00
    • Örkelljunga
    • Susanne Björk
    • SOFT står omkostnader kring kvällssamlingarna. Klubbarna vill ha 50:- per karta/träning + körersättning på 18.50:-/mil vid planering/utsättning/inplockning av träningar. Summa för körersättning blir ca 1220 :- att delas på mellan deltagarna. Betalas på plats till SuWB.