Simlinjeassistent Gul - Skövde

Simlinjeassistent Gul (Tänk på att du måste gå igenom hela anmälningsproceduren genom att klicka på knappen "nästa" när du lagt in de personer som ska anmälas. Observera att din anmälan är registrerad när du fått upp bild där det står att anmälan är mottagen och att det är skickat en bekräftelse med e-post)

Simlinjeassistent Gul (SA Gul) är en av tre delar i simningens grundutbildning för tränare. Övriga delar är Simlinjeassistent Blå (SA Blå) samt Plattformen (PF) som arrangeras av SISU-distrikten. De tre delarna kan läsas i valfri ordning. Utbildningsintyg erhålls när samtliga delar godkänts.

Deltagaren ska efter utbildningen kunna verka som assisterande aktivitetsledare i all simverksamhet oavsett nivå eller inriktning.

Obligatoriskt utbildningsmaterial: Simlärarboken, DVD Simteknik, Simlinjen - Svenska Simförbundets utvecklingsmodell. Ange i anmälan om du deltagit i SA Blå och därigenom redan har materialet. Medtag i så fall detta till kursen.

Datum - 8 och 9 februari 2014.
Tid - Kl 9 tom 17 bägge dagarna.
- Skövde Kulturhus och Arena Skövde.
Antal platser
- 15 tom 40 st.
Sista anmälningsdag
- 30 januari
Kursledare
- Helena Hultman
Inbjudan
- Kan ni läsa här!

Välkomna att anmäla er till SA Gul!

• 2014-02-04
      • 2014-02-08 09:00 - 17:00
      • 2014-02-09 09:00 - 17:00
    • Skövde
    • Helena Hultman
    • Boende ingår ej i kursavgiften. Ev. boende bokas av deltagarna själva (se förslag i PDF filen).
    • Lunch och kaffe ingår i deltagaravgiften. Alternativ för specialkost kan aktiveras under tillval om kost
    • Deltagaravgiften är 2.200 kr inkl utbildningsmaterial och måltider inom programmet. Av deltagaravgiften kommer 2.000 kr per godkänd deltagare att subventioneras via Idrottslyftet. Ansökan behöver inte göras utan betalas ut till anmälande förening när deltagaren är rapporterad godkänd.
    • Anmälan är bindande vilket innebär att deltagaravgiften ska betalas i sin helhet vid avbokning efter angiven tid.
    • Deltagarna ska vara födda 1998 eller tidigare, dvs. åldersgräns 16 år och äldre, samt ha genomgått HLR utbildning inom det senaste året. Har deltagarna ej genomgått HLR utbildning ska denna genomföras senast den 1 dec 2014. Intyg ska skickas in till VSSF.

• 2014-02-04
      • 2014-02-08 09:00 - 17:00