Simförbundsmöte 2014

Svenska Simförbundet inbjuder till 2014 års Simförbundsmötet 26-27 april i Sundsvall
(Tänk på att du måste gå igenom hela anmälningsproceduren genom att klicka på knappen "nästa" när du lagt in de personer som ska anmälas. Observera att din anmälan är registrerad när du fått upp bild där det står att anmälan är mottagen och att det är skickat en bekräftelse med e-post)

Simförbundsmötet är Svenska Simförbundets hösta beslutande organ. Genom att aktivt delta i SSF-mötet har ni möjlighet att vara delaktiga i svensk simidrottsutveckling. Programmet vid SSF-mötet är till största delen bestämt i stadgarna. Det kommer dock att ges utrymme för diskussioner om de prioriterade områdena i strategiplan 2013-2016. Vilka propositioner som kommer läggas är ännu inte klart.

Plats Sundsvalls stadshus, Stora torget, 852 30 Sundsvall
Logi Scandic Sundsvall, Trädgårdsgatan 31, 852 32 Sundsvall
e-post: sundsvallcity@scandichotels.com
Webb: www.scandichotels.se/sundsvall

Preliminärt ramprogram

Lördag:
10.00 – 11.45 Registrering och kaffe
12.00 Lunch
13.00 SSF-mötet öppnas, utdelning av förtjänsttecken mm
14.00 Förhandlingar enligt föredragningslista
20.00 Middag
Söndag:
09.00 Förhandlingar enligt föredragningslista
12.30 SSF-mötet avslutas
Lunch

Registrering av ombud
Registrering av ombud lördag 26 april kl. 10.00 – 11.45.

Röstlängd
SSF-mötet består av ombud utsedda av de aktiva röstberättigade medlemsföreningar som är upptagna i röstlängden för det år SSF-mötet äger rum samt av varje SDF. Varje sådan förening och varje SDF har en röst. Förening som under något av de två föregående åren erhållit mästerskapspoäng vid senior-SM har därutöver ytterligare en röst. Föreningar och SDF får sända ett ombud för varje röst men kan låta ett ombud representera mer än en röst. Ombud får dock representera endast en förening eller ett SDF. Fullmakter Ombud ska för att få utöva rösträtten ge in fullmakt undertecknad av ordföranden eller sekreteraren i den förening eller det SDF, som ombudet representerar. Fullmakten kan skickas in till SSF, Heliosgatan 3, 120 30, Stockholm eller tas med till mötet.

Passa på att se mer av Sundsvall

För er som anländer redan på fredagen kommer det att finnas möjlighet att nyttja relaxavdelning på Himlabadet under fredagen den 26 april. För 390 kr ingår entré till hela badet, inklusive relaxavdelningen samt även en italiensk buffé. I priset ingår även badrock och badtofflor, men egna badkläder måste medtas. Kl. 18.00 och 19.30 håller är det bastusittning på badet, sk auf-guss (arombastu). Badet har öppet 10-22. Mer information finns på www.himlabadet.se

På lördag förmiddag 9.30 – 11.30, finns möjlighet att få en guidad historisk promenad bland Sundsvalls takåsar. Passa på att få en unik takvandring i Sundsvall för en kostnad av 200kr. Mer information hittar ni på http://www.upplevmer.se/takvandring/sundsvall/

Meddela vid anmälan om ni önskar spendera fredagskvällen på Himlabadet och/eller delta på takvandringen.

Kallelse presenteras på www.simforbundet.se samt sänds ut med e-post till anmälda deltagare under vecka 16.

• 2014-03-23
      • 2014-04-26 12:00 - 2014-04-27 12:30
    • Sundsvall
    • Maria Olofsson
    • Logi sker på Scandic Sundsvall som ligger endast en kort promenad från Sundsvalls stadshus. Kostnaden för login är 700kr/person och natt i enkelrum samt 350kr/person och natt i dubbelrum.
    • Deltagaravgiften är 1300 kr. I deltagaravgiften ingår alla måltider inom ramen för programmet. Kostnad för logi tillkommer: enkelrum 700 kr och dubbelrum 350 kr/person. För deltagande enbart i förhandlingar enligt föredragningslistan debiteras ingen avgift.
    • Anmälan är bindande vilket innebär att de kostnader som Simförbundet påförs avseende kost och logi debiteras i sin helhet vid eventuell avanmälan.

• 2014-03-23
      • 2014-04-26 12:00 - 2014-04-27 12:30