Förbundsbanmätarkurs

Förbundsbanmätarkursen är kursen för de banmätare som ska mäta våra landsvägslopp. Under två dagar får du lära dig banmätning teoretiskt och praktiskt. De deltagare som klarar kraven för kursen utses också till förbundsbanmätare och är då behöriga att mäta rekordbanor och liknande. På mångas begäran har vi nu nöjet att inbjuda till en banmätarkurs. Kursen vänder sig till Dig som vill lära Dig att mäta landsvägslopp. Som deltagare i kursen har du möjlighet att utses till Förbundsbanmätare vilket ger rätt att svara för officiell kontrollmätning. Utbildningen kommer att inriktas på mätning med en så kallad Jones/Oerth Counter, det vill säga en mätutrustning som placeras på en cykel.

Tid:
Lördag och söndag 26-24/4, med start kl 10:00 på lördagen och beräknat slut 14:00 på söndagen. Det är obligatorisk närvaro hela tiden.

Plats:
Stockholm

Kursledare:
Mikael Hill, Stockholm
A Lennart Julin, Stockholm
Lennart Bresky, Stockholm

Avgift:
Kursavgiften är 3000 kr och då ingår kost, logi (lördag-söndag) och resa. I avgiften ingår också en Jones/Oerth Counter (värde drygt 980 kr) som du får behålla. Logi är bokat i dubbelrum, önskar du enkelrum tillkommer ett tillägg på 450 kr. Behöver du inte logi reduceras avgiften till 2600 kr. Avgiften ska betalas till SFIF innan kursen, faktura sänds till föreningen.

Ekonomi:
Svenska Friidrottsförbundet står för reskostnaden med billigaste färdsätt. Se till att jämföra priserna mellan tåg, lågprisflyg och bil.
Taxi, tunnelbana, buss etc inom Storstockholm utbetalas ej. Vi uppmanar alla resenärer att beställa biljetter så fort som kallelsen kommit ut för att erhålla billigast pris.

Anmälan:
Annmälan sker senast senast fredag 28/3. Antalet platser är begränsade, vi kommer att prioritera föreningar och platser geografiskt för att få en så bra spridning i landet som möjligt på våra Förbundsbanmätare.

Kallelse:
Kallelse med detaljprogram och deltagarförteckning kommer att skickas ut snarast efter anmälningstidens utgång.

Upplysningar:
Har du några frågor så är du välkommen att ringa Andreas Thornell, SFIF – tel 010-476 53 42

Välkommen!

• 2014-03-30
      • 2014-04-26 10:00 - 2014-04-27 14:30
    • Stockholm
    • Lennart Julin, Lennart Bresky, Mikael Hill, Birger Fält
    • I Stockholm, exakt plats meddelas senare.
    • Fika och måltider ingår i priset.
    • I kursavgiften 3000 kronor ingår boende i dubbelrum, resa och mat. Vid önskemål om enkelrum tillkommer tillägget 350 kr, utan boende reduceras avgiften till 2600 kronor.
    • Grundläggande kunskaper i matematik samt cykling

• 2014-03-30
      • 2014-04-26 10:00 - 2014-04-27 14:30
    • Stockholm
    • Lennart Julin, Lennart Bresky, Mikael Hill, Birger Fält
    • I Stockholm, exakt plats meddelas senare.
    • Fika och måltider ingår i priset.
    • Grundläggande kunskaper i matematik samt cykling