Grundkurs Simhopp

Svenska Simförbundet inbjuder till Grundkurs simhopp 30-31/8 2014 i Västerås. Plats:
Praktiska moment kommer att hållas på Kristiansborgsbadet
Logi på Scandic Västerås, Västerås

Tid:
Lördag 30 augusti kl 09.00.- Söndag den 31 augusti kl. 15.30

Målgrupp:
Tränare med eller utan tidigare tränarutbildning i simhopp. Åldersgräns 16 år dvs. du ska senast vara född 1998. Dispens kan ges i speciella fall.

Program:
Utbildningen består av teori, landträning och praktik i vatten. Medtag därför träningskläder både för land och vatten. Detaljprogram skickas ut i samband med kallelsen.

Den här utbildningen innehåller endast simhoppsspecifika moment. Ledarskap och andra allmänna ämnen tillgodoses genom Barn-och Ungdomsledarutbildningen Plattformen som genomförs av SISU Idrottsutbildarna i distrikten.

Anmälan:
Anmälan ska göras senast onsdagen den 16 juli 2014.
Anmälan är bindande vilket innebär att de kostnader som Simförbundet vid ev. sen avanmälning påförs, avseende kost och logi kommer att tas ut av deltagaren i sin helhet.

Resor till och från konferensen bekostas av deltagarna.

Information:
Information om anmälan, logi mm Maria Olofsson, maria.olofsson@simforbundet.se

• 2014-08-30 09:00 - 2014-08-31 15:30
    • Västerås
    • Fideli Rosell
    • Scandic Västerås. Enkelrum kostar 850kr/person/natt och dubbelrum 450kr/person/natt
    • Deltagaravgiften är 2 200 kr exkl logi. Kostnad för logi tillkommer. Deltagaravgiften subventioneras via Idrottslyftet med 1000 kr/godkänd deltagare. Bidraget betalas ut automatiskt när deltagaren är godkänd, föreningen behöver inte göra någon ansökan. En förutsättning för att bidraget ska betalas ut är att deltagaren har tillgång till eget exemplar av utbildningspärmen.
    • Anmälan är bindande vilket innebär att kostnader som Simförbundet påförs kommer debiteras deltagaren vid avanmälan efter anmälningstidens utgång.
    • Född senast 1998 dvs. fylla lägst 16 år i år

• 2014-08-30 09:00 - 2014-08-31 15:30