Frukostföreläsning 3 - Föräldrarnas medverkan - med eller motkraft?

Välkommen på vårt frukostseminarie som denna vecka fokuserar på vad som egentligen är en sund idrottsmiljö och hur gör vi för att behålla både barn, unga och ledare.

Hur välkomnar föreningen föräldrarna och gör miljön trygg och säker även för tränarna? Vad behöver föräldrarna veta om rollen som idrottsföräldrar och hur de bäst stöttar både aktiva och tränare? Många tränare upplever stor press från föräldrar vilket gör att många slutar redan efter 5 år, är det rimligt?

Vi har bjudit in Carina Oddsberg, Stockholms Ishockeyförbund, och Jimmie Ölvestad, Sportchef Ungdom Djurgården Hockey. Carina kommer hit och pratar om föräldrarnas medverkan i idrotten, blir det en med- eller motkraft?
Jimmy medverkade i andra avsnittet av Idrottens HImmel & Helvete och kommer ta upp sina erfarenheter kring Djurgårdens värdegrundsarbete

Veckans frukostseminarie hänger ihop med SVT/URs Idrottens Himmel & Helvete program 2 & 4, vilket vi gärna ser att du har sett innan frukostseminariet börjar.
Se klipp ur programmet:
Hockeybrevet
Jimmie Ölvestad

Kostnad:
Frukostseminariet är kostnadsfritt men avanmälan krävs. Vid förhinder och utebliven avanmälan debiteras 200kr.

Frågor:
Kontakta Helen Alpstig, helen.alpstig@stockholmsidrotten.se, 08-627 40 11