Frukostföreläsning 5 - De supermotiverade

Vårt frukostseminarie fokuserar denna vecka på de supermotiverade och allas rätt att vara med. Kortsiktig vs långsiktig utveckling?

Denna vecka fokuserar vi på de supermotiverade utanför den traditionella idrotten. Förlorar den traditionella idrotten barn och ungdomar på att man fokuserar och sätter upp styrda riktlinjer för långt ner i åldrarna? Inom många "nya" idrotter ser livet annorlunda ut. Unga som leder varandra, alla tränar tillsammans, när de vill och som de vill. Är det så det kommer att se ut i framtidens idrottsförening? Vad kan traditionella idrotter lära av Parkour, Freerunning och Tricking - idrotter där alla deltagare tävlar mot sig själva?

Jesper Eriksson är dagens föreläsare. Han är idrottskonsulent med ansvar för Parkour, Freerunning och Tricking sektionen på Svenska Gymnastikförbundet. Han arbetar med events, jams, tävlingar, gatherings och hjälper föreningar runt om i landet. Jesper har en 2:a plats på EM i Tricking och är en av deltagarna i Ninja Warrior Sweden.

Veckans frukostseminarie hänger ihop med SVT/URs Idrottens Himmel & Helvete program 6, vilket vi gärna ser att du har sett innan frukostseminariet börjar.

När:
27 februari kl 08.00 - 09.00, inklusive tid för frågor och diskussion. Frukost serveras från 7.30.

Var:
Solna

Kostnad:

Seminariet är kostnadsfritt, men anmälan krävs. Vid förhinder och utebliven avanmälan debiteras 200:-.

Anmälan:
Sista anmälningsdag är 26 februari.

Frågor:
Kontakta Sandra Ohlson, 08-627 40 90, sandra.ohlson@stockholmsidrotten.se