Domarkurs vattenpolo

Välkomna på domarutbildning!

Nytt för i år i ungdomsserierna är kravet på utbildade domare på alla matcher. Passa därför på att ta chansen att utbilda nya domare för att säkerställa att er förening kan bistå med domare på ungdomsmatcherna.

För tillresande föreningar finns möjlighet att söka bidrag för resa och logi från Idrottslyftet. OBS! Ansökan måste skickas in inom 14 dagar efter kurstillfälle för att bidragsansökan ska beviljas.

Lördag 3 oktober

kl.10.00-13.00 Inledning och teori.

- Domarens uppträdande före, under och efter match

- Matchsituationer

- Domarfrågor

- Organisation

kl.14.00-18.30 Praktik (för tillresande deltagare)

Söndag 4 oktober

cirka kl.08.00-14.00 Praktik (för deltagare från Stockholmsregionen)

Observera att tillresande deltagare gör praktik enbart under lördagen!

Sista dag för anmälan är den 28 oktober.

Förberedelser:

- Deltagarna ska innan kursen läsa igenom regelboken

- Deltagarna behöver ha med sin egen visselpipa

• 2015-10-01
      • 2015-10-03 10:00 - 2015-10-04 14:00
    • Eriksdalsbadet
    • Lars Tannerfalk
    • Resa och logi bokas själva av deltagarna.
    • Fika ingår i kursavgiften.
    • Resa och logi bokas på egen hand. För tillresande föreningar finns möjlighet att söka bidrag för detta från Idrottslyftet. OBS! Ansökan måste skickas in inom 14 dagar efter kurstillfälle för att bidragsansökan ska beviljas.
    • Anmälan är bindande vilket innebär att kostnader som Simförbundet påförs kommer debiteras deltagaren vid avanmälan efter anmälningstidens utgång.
    • Inga förkunskapskrav. Deltagare ska fylla 16år under det år som utbildningen går.

• 2015-10-01
      • 2015-10-03 10:00 - 2015-10-04 14:00
    • Eriksdalsbadet
    • Lars Tannerfalk
    • Resa och logi bokas själva av deltagarna.
    • Fika ingår i kursavgiften.