Träningsplanering

Inspirationsclinic onsdag 25 november 18:30-20:00, i Lomma

Träningsplanering

Avgörande för att ha bra träningarna och för att nå sina mål är en bra träningsplanering. Jörgen har förmågan att på ett bra och pedagogiskt sätt lära dig mer om hur du planerar träningarna var för sig, men även sett över en säsong. En träningsplanering hjälper dig och laget att nå era mål!

Jörgen Lillieholm har under många år arbetet som coach/tränare för olika lag, allt från 4-åringar till de äldsta grupperna. I dagsläget arbetar han med en grupp som han har tagit från division 2 till division 1. Hans arbete med denna grupp och med många andra grupper har varit otroligt spännande och gett honom mycket erfarenheter. Det han har tagit med sig från sitt arbete med dessa lag är, att desto bättre förberedd han har varit med laget desto bättre har de lyckats.

Under clinicen kommer Jörgen ta upp:

- Hur man bygger upp en säsong

- Hur man lägger upp och effektiviserar träning

- Hur man förbereder gruppen för match

Hur man bygger upp en säsong kan skifta ganska mycket från de äldre grupperna till de yngre, men det finns en grundtanke som man kan ta med sig både för de äldre och de yngre. Jörgen kommer att ge mycket tips och försöker anpassa så ni får ut så mycket som möjligt av kvällen, som det bara går. Välkomna till denna kväll!

Kostnad: 100 kr, kommer att faktureras föreningen.

• 2015-11-24
      • 2015-11-25 18:30 - 20:00
    • Lobas kansli, Lomma
    • Jörgen Lillieholm
    • Faktura skickas till föreningen
    • Maila till jenny.utbildning@skanebasket.se senast 24 h innan start.

• 2015-11-24
      • 2015-11-25 18:30 - 20:00
    • Lobas kansli, Lomma
    • Jörgen Lillieholm
    • Faktura skickas till föreningen
    • Maila till jenny.utbildning@skanebasket.se senast 24 h innan start.