Utvecklingsforum 4, den 3/12 2015

Framtida utbildningsstrategi – ett viktigt medel för att nå målen

För att utveckla verksamheten krävs kunskap och förståelse till förändring. Utbildning är ofta ett viktigt medel för att uppnå resultat och stimulera till fortsatt engagemang. Utbildning bör bidra till ett livslångt lärande genom att ge möjlighet till reflektion, diskussion och praktisk tillämpning kombinerat med ny faktakunskap. Ett lärande som kan ske på en mängd olika sätt, enskilt och/eller tillsammans med andra, via fysiska träffar eller via webben. Dagens teknik gör att du kan ta del av information på en mängd olika sätt, utmaningen blir att kritisk granska allt som sägs och erbjuds.

Hur möter vi samhällets förändringar och rusta våra föreningar och dess ledare på bästa sätt?
Hur skapar vi attraktiva utbildningserbjudanden för idrottens olika målgrupper?

Dag: 3 december
Tid: 9:30 till 12:30

Fika från kl.9:00 och avslutar med lunch kl.12:30.

Lokal: First Hotell, Norrtull

Välkommen med din anmälan!

• 2015-12-03 09:30 - 12:30
    • First Hotell Norrtull, Sankt Eriksgatan 119, Stockholm.
    • Fika bjuder vi på!

• 2015-12-03 09:30 - 12:30
    • First Hotell Norrtull, Sankt Eriksgatan 119, Stockholm.
    • Fika bjuder vi på!
    • Själva dagen är kostnadsfri, eventuell resa och logi betalas av förbundet eller deltagaren själv.

SISU Idrottsutbildarna är idrottsrörelsens eget studieförbund. Vi utbildar och utvecklar idrottsrörelsen. Och vi erbjuder folkbildning i idrottsföreningar för att ge kunskap och kraft åt människors tankar, idéer och vilja att utvecklas.