Ungdomstränarutbildning i Göteborg

Tid

Fredag den 29 januari 2016 klockan 18:00 till söndag den 31 januari 2016 omkring klockan 16:00.

Scandic hotel, Mölndal, Göteborg

Deltagare

Utbildningen vänder sig i första hand till dig som är eller vill bli tränare i föreningen och som arbeta med fysisk, teknisk och mental träning för ungdomar. Vi tror att det är en fördel om du tidigare har genomfört Barntränarutbildning, men det är inget krav. Det är en fördel om det kommer flera personer från föreningen. Antalet deltagare är maximerat till 30 stycken.

Innehåll

Utbildningen kommer att innehålla orienteringsteknik med fokus på orange till svart nivå, orienteringsteknisk inlärning, ledarskap, kommunikation, utveckling, fysisk och mental träning sam Idrotten vill. Teori varvas med praktiska övningar och diskussioner under hela utbildningen.

Kurslitteratur

Boken Orientera för att lära sig träna – att träna 13-16 år. Boken ingår i kursavgiften och skickas ut till alla anmälda deltagare senast en vecka innan utbildningen.

Referensmaterial

Boken Full koll 2 – från orange till violett. För den som är intresserad kan boken beställas från http://www.sisuidrottsbocker.se/Full-koll.aspx från och med slutet av november.

Kursledare ur Svenska Orienteringsförbundets tränarakademi.

Kursavgift

Kursavgiften är 2 600 kronor per deltagare. I avgiften ingår kost, kursledning, kurslitteratur samt eventuell dokumentation. Om du väljer att dubbelrum tillkommer en kostnad på 700 kronor per deltagare och du väljer att bo i enkelrum tillkommer en kostnad på 1 200 kronor per deltagare. Resor till och från utbildningen bekostas av deltagarna själva. Kursavgiften faktureras i efterhand.

Behov av specialkost

Anmäl eventuella behov av specialkost i samband med anmälan.

Anmälan

Senast den 29 december 2015. En bekräftelse med mer detaljerat program skickas ut senast en vecka före utbildningen.

Upplysningar

Har du frågor angående utbildningen så kontakta Lasse Greilert, telefon 010-476 53 66.

Tid

Scandic hotel, Mölndal, Göteborg

Deltagare

Innehåll

Kurslitteratur

Kursledare ur Svenska Orienteringsförbundets tränarakademi.

Kursavgift

Behov av specialkost

Anmäl eventuella behov av specialkost i samband med anmälan.

Anmälan

Upplysningar

• 2016-01-06
      • 2016-01-29 18:00 - 2016-01-31 16:00
    • Mölndal
    • Boende i dubbelrum kan bokas till en kostand av 700 kronor. Boende i enkelrum kan bokas til en kostnad av 1 200 kronor.
    • Ange eventuella behov av specialkost i samband med anmälan.

• 2016-01-06
      • 2016-01-29 18:00 - 2016-01-31 16:00
    • Mölndal
    • Ange eventuella behov av specialkost i samband med anmälan.
    • I anmälningsavgiften ingår kost, kursledning, kurslitteratur och eventuell dokumentation.