Fortnox Bokföring - Webbutbildning - Förbund

Vi visar hur du kommer igång med arbetet i Fortnox Bokföring. Hur du importerar en SIE-fil med befintlig bokföring för att komma igång direkt. Vi går igenom grundläggande funktioner såsom att skapa verifikationer, leverantörsfakturor, utbetalningar och rapporter samt andra inställningar och funktioner som du kan använda för att anpassa programmet efter just ditt föreningsbehov, tex kontaktmetoden eller faktureringsmetoden. Vi skapar fakturor, inbetalningar, påminnelser och går igenom kund/medlemsregister och artikelregister.

Syfte och mål

Att få grundläggande kunskap om funktioner i Fortnox Bokföring med leverantörsreskontra, Fakturering och Attest som underlättar och effektiviserar ditt arbete.

Målgrupp
Förbund (SF/SDF)
Utbildningen är riktad till dig som ny användare av Fortnox program:

- Fortnox Bokföring med levreskontra
 - Fortnox Fakturering
 - Fortnox Attest

Så fungerar det
- När du anmält dig skickar vi en bekräftelse till angiven e-postadress. Fortnox skickar ut kallelse dagen innan utbildningstillfället där dem informerar om tidpunkt och hur du gör för att ansluta dig vid utbildningstillfället. Du behöver tillgång till en internetuppkopplad dator och en telefon.

- En webbutbildning är 3 timmar, med tre olika pass på 45 min och sedan paus/frågetid. Genomgången direkt vid egen dator via internet och hör lärarens röst i din telefon.

Förkunskaper
Inga förkunskaper

Anmälan senast 11 maj

• 2016-05-17 13:00 - 16:00
    • Inga förkunskaper

• 2016-05-17 13:00 - 16:00
    • Inga förkunskaper

SISU Idrottsutbildarna är idrottsrörelsens eget studieförbund. Vi utbildar och utvecklar idrottsrörelsen. Och vi erbjuder folkbildning i idrottsföreningar för att ge kunskap och kraft åt människors tankar, idéer och vilja att utvecklas.