Friidrottsförälder, distansutbildning

Välkommen till friidrottens föräldrautbildning! Här får du som förälder till barn som nyligen börjat med friidrott en möjlighet att lära dig om träning och tävling i friidrott, om hur du som förälder kan vara ett bra stöd till ett idrottande barn och vad det innebär att vara medlem i en idrottsförening. Utbildningen består av självstudier på distans, och du väljer själv var och när du vill tillgodogöra dig innehållet. Dessa moment ingår i föräldrautbildningen:

* Att träna friidrott
* Att tävla i friidrott
* Friidrottens idrottsmiljöer
* Att vara friidrottsförälder
* Att vara medlem

Under utbildningens gång kommer du att få vägledning av Susanna Kallur (världsrekordhållare på 60 m häck), Stefan Olsson (idrottschef i Svenska Friidrottsförbundet), Johan Engberg (f.d. landslagsman i sprint, nu sportchef i IF Göta Karlstad) och Christian Augustsson (lektor i idrottsvetenskap, Karlstads universitet och f.d. mental tränare till Stefan Holm), som i korta filmklipp introducerar respektive avsnitt i kursen. Utöver filmklippen innehåller utbildningen texter som förstärker och förklarar de olika kursmomenten.

Målet med utbildningen är att du ska bli en kunnig friidrottsförälder som förstår grunderna i den idrott som ditt/dina barn håller på med, samtidigt som du är medveten om vad det innebär att idrotta i en ideell förening och förstår värdet i de insatser du kan göra som medlem.

När du har anmält dig kommer du inom några minuter att få ett mail som innehåller en länk till utbildningen.

Än en gång, varmt välkommen till friidrottens föräldrautbildning!

• 2016-12-31
      • 2016-01-01 00:00 - 2016-12-28 00:00