Johan Fallby - Gör det bättre själv om du kan!

Gör det bättre själv om du kan! Om praktiskt ledar- och föräldraskap i idrotten. Föräldrar är på många sätt en viktig del i idrotten, inte minst som tränare och ledare, men också som de personer som känner sitt barn bäst. Välkommen att lyssna till Johan Fallby. Under kvällen tar Johan upp frågor som berör både idrottsföräldrarnas och tränares beteende för att ge ett bra stöd till barn och ungdomar i idrotten. Han går igenom saker som både berör tränar- och föräldrarollen samt ger praktiska råd till dig att använda i din idrottsvardag.

Johan Fallby är bland annat utbildad vid Högskolan i Halmstad samt GIH Stockholm och är tidigare landslagsspelare i bordtennis. Han har arbetat som idrottspsykologisk rådgivare i flera olika organisationer under de senaste 15 åren, blandannat som ansvarig för idrottspsykologiska frågor på Svenska Fotbollförbundet. Numer är han i fotbollföreningen F.C. Köpenhamns organisation där han ansvarar för idrottspsykologin både i A-laget och ungdomsakademin. Johan har förutom boken Gör det bättre själv om du kan skrivit Guiden till idrottspsykologisk rådgivning och Idrottens karriärövergångar.

2 juni, klockan 18-21, centrala Sundsvall, exakt plats meddelas senare.

Föreläsningen är en del av projektet Boksport och lagläsning och kan därför erbjudas kostnadsfritt. Har du anmält dig, men sedan inte dyker upp, debiteras du 100 kronor. Projektet går ut på att stärka läslust och språk med hjälp av idrott. Som förälder och idrottsledare har du stora påverkansmöjligheter. Mer info finns på www.rf.se/vasternorrland under länken projekt.

Gör din anmälan senast den 26 maj till
emeli.forsstrom@vnidrott.rf.se. Uppge namn, förening, roll i föreningen och e-postadress.

Vid frågor

Jan Hellström, e-post: jan.hellstrom@vnidrott.rf.se, eller telefon: 010-476 48 73.
Emeli Forsström, e-post: emeli.forsstrom@vnidrott.rf.se, eller telefon: 060-59 42 07.

• 2016-06-02 18:00 - 21:00
    • Mittuniversitetet, Lubbesalen