IdrottOnline Klubb - Hemsida grund

IdrottOnline erbjuder en webblösning via Episerver CMS, vilket är ett verktyg till att skapa och underhålla föreningens hemsida. Färdiga sidtypsmallar gör det mycket enkelt för föreningen att få möjlighet till ett professionellt utseende på hemsidan samt att utnyttja smidiga verktyg som nyhetslista, bild- och dokumentarkiv, medlemsanmälan och kalenderfunktion m fl.

Målgrupp
Personer som ska bidra i arbetet med föreningens hemsida, t ex lägga till text och bild, skapa sidor, nyheter och aktiviteter.

Kursinnehåll
- Introduktion i Episerver
- Grundinställningar på portalsidan
- Strukturträdet, boxlayout
- Skapa, spara och publicera text, nyheter och kalenderaktiviteter
- Infoga länk och bild
- Visa olika sidtyper

Mer information och manualer finns under
www.idrottonline.se

Om du vid anmälan inte får någon bekräftelse, vänligen meddela:

kerstin.fryksen@dalaidrotten.se

• 2016-10-19
      • 2016-10-26 18:00 - 21:00
    • Folkuniversitetet, Slaggatan 8, Falun
    • Magnus Bobäck
    • Fika ingår.
    • Kontakta SISU Idrottsutbildarna för eventuellt ekonomiskt stöd.
    • Anmälan är bindande. Vid återbud efter sista anmälningsdag faktureras hela kostnaden.

• 2016-10-19
      • 2016-10-26 18:00 - 21:00
    • Folkuniversitetet, Slaggatan 8, Falun
    • Magnus Bobäck
    • Fika ingår.
    • Kontakta SISU Idrottsutbildarna för eventuellt ekonomiskt stöd.