Medieutbildning

Inget annat enskilt ämne får så mycket utrymme och tid i media som idrott. Det absolut mesta handlar om aktiv idrott, matcher, tävlingar, evenemang. Men allt mer riktas också mediers granskande ögon mot idrotten som helhet. Det kan handla om jämställdhet, barn- och ungdomsidrott, matchfixing, sexuella trakasserier eller hur idrottsföreningar bidrar till integration.

Hur vi inom idrotten arbetar proaktivt och hur vi svarar och talar när vi får frågor från media är en jätteviktig del i hur svensk idrott uppfattas. Välkommen till en heldag med utbildning, inspiration och tankeställare. Björn Eriksson ordförande RF och SISU bidrar med mångåriga erfarenheter. Magnus Malmgren, Stockholms innebandyförbund och Åkersberga innebandy, berättar hur det är att hamna som förening i mediestormen. Anna Setzman, pressansvarig på RF/SISU går igenom medielandskapet idag.

Björn Eriksson, ordförande Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna bidrar med mångåriga erfarenheter.
Anna Setzman, pressansvarig RF och SISU Idrottsutbildarna går igenom medielandskapet idag, vad blir nyheter, grunder att tänka på när media hör av sig.

Dagen blir en mix av föreläsning och workshops.

Utbildningen vänder sig till dig som är ordförande, generalsekreterare eller medieansvarig/pressansvarig på ett specialidrottsförbund.
Anmälan senast 1 september.

• 2016-09-14 09:00 - 16:30
    • Idrottens Hus, Skanstull
    • Anna Setzman
    • Ev behov av boende bokas och bekostas av deltagaren själv.
    • Fika och lunch ingår i deltagaravgiften.

• 2016-09-14 09:00 - 16:30
    • Idrottens Hus, Skanstull
    • Anna Setzman
    • Ev behov av boende bokas och bekostas av deltagaren själv.
    • Fika och lunch ingår i deltagaravgiften.
    • Fika och lunch ingår i utbildningen.

SISU Idrottsutbildarna är idrottsrörelsens eget studieförbund. Vi utbildar och utvecklar idrottsrörelsen. Och vi erbjuder folkbildning i idrottsföreningar för att ge kunskap och kraft åt människors tankar, idéer och vilja att utvecklas.