IdrottOnline Förbund - Administration - Grund

Välkommen till en grundutbildning för dig som jobbar på ett förbund och vill lära dig förbundsadministration i IdrottOnline.

Vi kommer att gå igenom hur IdrottOnline hänger ihop och hur Förbundsadministrationen med person- och organisationsregistret är uppbyggt. Du får lära dig de grundläggande momenten så som att lägga in personer i registret, tilldela roller och skapa och hantera grupper samt sökning och hantering av organisationer i systemet.
Samla gärna in frågor som rör detta område så går vi igenom det du som deltagare vill ha svar på.

Alternativ via Skype
Vill du delta via Skype finns detta möjlighet. När du anmäler dig ber vi dig svara om du deltar på plats eller via Skype.

Du som arbetar på ett SF med Förbundsadministration i IdrottOnline.

- IdrottOnline-systemet
 - Min sida (Ändra kontaktuppgifter och byta lösenord)
 - Administration (Lägga till person/kontakt, Organisationer, Roller, Grupper, Föreningsrapport, Statistik, Förbundsinfo m,m)

Materiel/Förberedelse
Du behöver har med dig en egen dator och självklart också inloggning till er sida. Innan utbildningen ska du se till att du kan logga in på er sida och komma åt Förbundsadministrationsfliken (genom att du har antingen adminstrationsbehörighet eller rollen "Förbundsadministratör" satt på dig).

För frågor gällande kursinnehållet kontakta
Anders Schough, projektledare
tel 08-699 61 39
e-post anders.schough@sisuidrottsutbildarna.se

• 2016-11-17 13:00 - 16:00
    • IHS Stadion Plan 6, Idrottens Hus - Skanstull
    • Anders Schough
    • Fika ingår för dem som deltar på plats
    • Vid utebliven närvaro debiteras en avbokningskostnad.

• 2016-11-17 13:00 - 16:00
    • IHS Stadion Plan 6, Idrottens Hus - Skanstull
    • Anders Schough
    • Fika ingår för dem som deltar på plats
    • Vid utebliven närvaro debiteras en avbokningskostnad.

SISU Idrottsutbildarna är idrottsrörelsens eget studieförbund. Vi utbildar och utvecklar idrottsrörelsen. Och vi erbjuder folkbildning i idrottsföreningar för att ge kunskap och kraft åt människors tankar, idéer och vilja att utvecklas.