Barntränarutbildning i Södertälje

Tid

Fredag den 4 november 2016 klockan 18.00 till söndag 6 november 2016 omkring klockan 16.00.

Plats

Troligen Tvetagården, Södertälje

Deltagare

Utbildningen vänder sig i första hand till dig som är eller vill bli tränare i föreningen och som arbeta med fysisk, teknisk och mental träning för barn och andra nybörjare. Det är en fördel om det kommer flera personer från föreningen. Antalet deltagare är maximerat till 30 stycken.

Innehåll

Utbildningen kommer att innehålla orienteringsteknik med fokus på grön till gul nivå, orienteringsteknisk inlärning, ledarskap, kommunikation, barns utveckling, fysisk och mental träning sam Idrotten vill. Teori varvas med praktiska övningar och diskussioner under hela utbildningen.

Kurslitteratur

Boken Orientera för att ha kul – att träna upp till 13 år. Boken ingår i kursavgiften och skickas ut till alla anmälda deltagare senast en vecka innan utbildningen.

Referensmaterial

Boken Full koll 1 – från grön till gul. Boken går att beställa på http://www.sisuidrottsbocker.se/Full-koll.aspx

Kursledare

Kursledare ur Svenska Orienteringsförbundets tränarakademi.

Kursavgift

Kursavgiften är 2 800 kronor per deltagare. I avgiften ingår kost, kursledning, kurslitteratur samt eventuell dokumentation. Om du önskar boende anger du det i anmälan. Boendet tillkommer utöver deltagaravgiften. Resor till och från utbildningen bekostas av deltagarna själva. Kursavgiften och boendet faktureras i efterhand. En subvention på 1500 kronor per person betalas ut ifrån Idrottslyftet till föreningen.

Behov av specialkost

Anmäl eventuella behov av specialkost i samband med anmälan.

Anmälan

Senast den 5 oktober. En bekräftelse med mer detaljerat program skickas ut senast en vecka före utbildningen.

Upplysningar

Har du frågor angående utbildningen så kontakta Malin Carlsson, 0730 98 85 98

• 2016-10-14
      • 2016-11-04 18:00 - 2016-11-06 16:00
    • Tvetagården, Södertälje
    • Ismo Mäkiranta, Jörgen Lind
    • Boende i fybäddsrum kan bokas till en kostnad av ungefär 800 kronor per person/helg. Boende i enkelrum kan eventuellt ske i undantagsfall, extra kostnad tillkommer.
    • Ange eventuellt behov specialkost i samband med anmälan.
    • I anmälningsavgiften ingår kost, kursledning, kurslitteratur och eventuell dokumentation.

• 2016-10-14
      • 2016-11-04 18:00 - 2016-11-06 16:00
    • Tvetagården, Södertälje
    • Ismo Mäkiranta, Jörgen Lind
    • Ange eventuellt behov specialkost i samband med anmälan.