inspiration- och informationsträff för damdomare

Är du eller har du varit damspelare/ungdomsdomare och vill veta mer om vad det innebär att vara domare och vilka utvecklingsmöjligheter det finns som ishockeydomare?

Då vill Svenska Ishockeyförbundet tillsammans med Stockholms Ishockeyförbund vilja bjuda in just dig till en inspirations- och informationskväll om att vara ishockeydomare.

Under kvällen så kommer före detta VM- och OS-spelaren och tillika VM-domaren Katarina Timglas och berättar om sin karriär och resa från spelare till domare och vad domarskapet innebär för henne. Vi kommer också att träffa domarna som dömer matchen Djurgården-Rögle i SHL samt se matchen på plats på Hovet. Observera att träffen är helt kostnadsfri och att vi bjuder på lättare måltid innan matchen.

När: Torsdagen den 27e oktober. Uppstart klockan 17:00 och avslut efter att matchen är klar.

Var: På Svenska Ishockeyförbundet, Tjurhornsgränd 6, 121 63 Johanneshov. (Tunnelbanestation Globen.)

• 2016-10-27 17:00 - 21:00
    • Svenska Ishockeyförbundet, Tjurhornsgränd 6
    • Joel Hansson, Katarina Timglas

• 2016-10-27 17:00 - 21:00
    • Svenska Ishockeyförbundet, Tjurhornsgränd 6
    • Joel Hansson, Katarina Timglas
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.