Utvecklingsträff 2016 - Rekrytera och behålla medlemmar

Den här kvällen är till för er - om att vilja bli och vara roddare i er förening
Hur vill ni arbeta för att erbjuda en verksamhet som fler barn och ungdomar vill vara en del av och att den är så rolig att de väljer att vara kvar långt upp i åldrarna?

Ni kommer att få identifiera vad ni skulle vilja göra annorlunda och ta fram insatser och aktiviteter för att ta er dit ni vill. Träffarna innehåller kunskapsökning och processarbete kring:
- Vad gör att barn och ungdomar väljer vår förening och stannar kvar länge?
- Har vi en attraktiv verksamhet och varumärke?
- Hur når vi barn och ungdomar med vårt erbjudande?
- Hur tar vi emot barn och ungdomar på bästa sätt?

Kvällen leds av processledare från SISU Idrottsutbildarna. Men även roddistrikt och projektledare från förbundskansliet kommer att vara på plats för att lyssna in vilket stöd ni önskar av dem och vad de behöver jobba vidare med för att utveckla Svensk Rodd.

Kom inte ensam - bilda gärna fokusgrupp!
För att er förening ska få ut det bästa från utvecklingsträffen är det bra att komma minst 3 men gärna upp till 5 personer. För att ni ska få till de bästa samtalen är det också bra om personerna har olika roller i föreningen, ledare, styrelseledamot, förälder, ungdom osv.

Vid frågor och funderingar
Kontakta Ulrika Lingslunde, ulrika.lingslunde@rodd.rf.se eller 0739-899 162