Teori steg 1

Välkommen till utbildningen Teori steg 1!

Teori steg 1 kompletterar din praktiska utbildning med grundläggande förståelse för ledarskap, pedagogik, anatomi, biomekanik och träningslära.
Utbildningen ger dig som tränare förutsättningar att analysera och korrigera utövarens teknik och utförande. Här utvecklar du din tränarroll med fokus på värderingar, mental träning och tränarfilosofi.

Kurslängd: 2 dagar
Åldersgräns: Från det år du fyller 16
Förkunskapskrav: Baskurs Barn och Ungdom

Obs!! Till kursen ska du själv införskaffa boken "Träningslära för idrotterna". Finns tex att köpas hos SISU Idrottsutbildarna: http://www.sisuidrottsbocker.se/Traningslara-for-idrotterna-2115.aspx

Läs mer på: www.gymnastik.se/utbildning/teori

Varmt välkommen med din anmälan!

• 2016-12-12
      • 2017-01-21 09:00 - 2017-01-22 17:00
    • Idrottens Hus, Östersund
    • Maja Deckner
    • Ingår ej. Kansliet kan ge tips på boende.
    • Lunch samt frukt och kaffe/te ingår
    • I kursavgiften ingår kursmaterial, lunch, frukt och kaffe/te. OBS! För deltagare som ej tillhör en av Gymnastikförbundets medlemsföreningar, är kostnaden 30 % högre, dvs. 3250 kr.
    • Återbud görs skriftligen senast 31 dagar före kursstart. Observera att anmälan är bindande och endast läkarintyg gäller för återbetalning av kursavgift.
    • Baskurs Barn och Ungdom

• 2016-12-12
      • 2017-01-21 09:00 - 2017-01-22 17:00
    • Idrottens Hus, Östersund
    • Maja Deckner
    • Ingår ej. Kansliet kan ge tips på boende.
    • Lunch samt frukt och kaffe/te ingår
    • Baskurs Barn och Ungdom