Kvinnlig Artistisk Gymnastik steg 1

Välkommen till utbildningen Kvinnlig AG steg 1!

I denna utbildning kompletteras diskussioner kring ledarskap, biomekanik, fysisk preparation och grundträning med praktik på de olika redskapen.
För matta ingår metodik och teknik till och med frivolt, salto, handvolt och flickflack. För barr ingår övningar till och med stalder samt jättesväng. För bom ingår gymnastiska och akrobatiska övningar inklusive handstående – brytningar. För hopp ingår övningar till och med förövningar till tsukahara och yurchenko. Utbildningen ger behörighet för stegserierna Trean till Fyran.

Kurslängd: 2,5 dagar
Åldersgräns: Från det år du fyller 16
Förkunskapskrav: Baskurs Barn och Ungdom samt Kvinnlig AG Basic + därefter minst 30 timmars praktik i hallen under minst tre månader

Läs mer på: www.gymnastik.se/utbildning/kvag

Varmt välkommen med din anmälan!

• 2017-03-24
      • 2017-04-28 18:00 - 2017-04-30 17:00
    • Birstahov
    • Niklas Heckscher
    • Ingår ej. Kansliet kan ge tips på boende.
    • Lunch samt frukt och kaffe/te ingår
    • I kursavgiften ingår kursmaterial, lunch, frukt och kaffe/te. OBS! För deltagare som ej tillhör en av Gymnastikförbundets medlemsföreningar, är kostnaden 30 % högre, dvs. 4700 kr.
    • Återbud görs skriftligen senast 31 dagar före kursstart. Observera att anmälan är bindande och endast läkarintyg gäller för återbetalning av kursavgift.
    • Baskurs Barn och Ungdom + Kvinnlig AG Basic

• 2017-03-24
      • 2017-04-28 18:00 - 2017-04-30 17:00
    • Birstahov
    • Niklas Heckscher
    • Ingår ej. Kansliet kan ge tips på boende.
    • Lunch samt frukt och kaffe/te ingår
    • Baskurs Barn och Ungdom + Kvinnlig AG Basic