Inför kontrolluppgifterna, frukostföreläsning med Skatteverket

Okej, dags för kontrolluppgifterna – igen. Få se nu… Vi har betalat arvode till domarna och de har också fått reseersättning, men vissa har bara fått reseersättning, hur blir det nu då? Och sen var det hon som var här och föreläste om idrottsskador, hon hade väl inte egen firma? Är hon idrottsutövare?

Krångligt? Lugn, vi hjälper dig. Välkommen till en träff där Skatteverket I samarbete med Stockholmsidrotten informerar dig om grunderna för de skatteregler som din förening/ditt förbund måste tänka på som arbetsgivare.

Målet med informationsträffen är att öka kunskapen kring skattefrågor, skapa trygghet hos föreningar och förbund, både att man gör rätt och att man vet vart man kan vända sig med frågor.

Ur innehållet
Vilka regler gäller för lön, arvode, reseersättning och kostnadsersättning inom idrotten?
När uppkommer en förmån?
Vad innebär halva prisbasbeloppsregeln?
Hur lämnar jag kontrolluppgifterna?

Styrelser, kassörer, kanslipersonal

När
Torsdag 2016-12-15 kl 8.00-10.00 med frukostfika från 7.30

Var
Stockholmsidrottens kansli, Vretenvägen 4, Solna Strand

Kostnad
Utbildningen är kostnadsfri, men anmäld person som uteblir utan avanmälan debiteras 250 kr. Avanmälan senast en vecka innan träffen äger rum.

Frågor
Besvaras av Karin Surtmann, 08-627 40 72, e-post karin.surtmann@stockholmsidrotten.se

• 2016-12-05
      • 2016-12-15 08:00 - 10:00