Turledare 2

Välkommen till Svenska Kanotförbundet steg 2-utbildning för ledare i Havspaddling. Turledare 2 ger dig möjlighet att utveckla din förmåga att leda och undervisa paddling för nybörjare och mer erfarna kanotister i miljöer och färdigheter som sträcker sig upp till Paddelpassets blå nivå.

Förkunskaper
Kunskaper och färdigheter motsvarande Turledare 1 samt paddelpassets blå nivå för Havskajak. Till avslutande examinationen ska man även ha ett Grönt paddelpass Canadensare.

Innehåll
Att analysera färdigheter och underlätta kunskapsutveckling genom att välja lämpliga övningar utifrån analysen. Hur man kan arbeta med stöd av modeller för paddlingens grunder.
- Att planera, genomföra och utvärdera en rad (4-6) målorienterade paddlingsaktiviteter.
- Gruppens utveckling kopplat till ledarskap
- Ökad förståelse för pedagogiska modeller och hur man skapar förutsättningar för lärande. Att anpassa sin kommunikation och verksamhet till grupp och individ med variation och progression.
- Om motivation, återkoppling och self-determination theory
- Hållbarhetsbegreppet kopplat till paddling, förhållningsätt till natur och miljö och kunskap om faktorer som gör att upplevelser leder till miljöengagemang.
- Säkerhet i praktiken med en grupp i Blå miljö. Arbete med CLAP och modeller för riskanalys, riskhantering och säkerhetsplaner.

Tid och plats
22-23 april och 20-21 maj 2017, lördag 9.00 till söndag 15.00. Examination 8 oktober. Plats: Trosa.

Mat och Boende

Utrustning
Fullständig personlig utrustning för paddling och trivsel i aktuella väder- och vattenförhållanden.

Anmälan
Via www.kanot.com senast den 15 mars. Deltagarantalet begränsat till 8 personer.

Jonas Forsmark
mail: paddelpasset@kanot.com
mobil: 070-662 45 21

• 2017-04-22 00:00 - 2017-05-21 00:00
    • Utbildningens första helg genomförs vid vandrarhem, kostnader tillkommer till självkostnadspris. Andra helgen genomförs under en tur, i egna tält och matlagning i det fria.
    • 4250 kr/medlem i SKF, 5250 kr/Partner. SKF-ansluten förening har möjlighet att söka ytterligare subvention.
    • Vid avbokning senare än 7 dagar innan utbildning faktureras halva avgiften, undantaget läkarintyg.
    • Se utbildningsbeskrivningen

• 2017-04-22 00:00 - 2017-05-21 00:00