Kost för prestation, återhämtning och utveckling - FULLBOKAD

SISU Idrottsutbildarna och Ludvika Handbollsförening inbjuder till en föreläsning med Thomas Bylon, Internationell Licensierad personlig tränare och Diplomerad kostrådgivare med mer än 20 års erfarenhet av kost och träning.

Att idrotta handlar inte bara om träning och tävling. Det är många faktorer som påverkar hur man presterar, återhämtar sig och utvecklas. Veckorna är fyllda av träning och tävling/match men ofta glömmer man bort resten, det vill säga skola, familj, sociala relationer och andra saker som också kräver rätt energi, näringsintag och sömn.

Som förälder, aktiva och tränare/ledare är det många faktorer att ta hänsyn till. Höga krav ställs på näringsintaget för att allt ska falla på plats beträffande prestation, återhämtning och utveckling.

Föreläsningen är kostnadsfri tack vare Idrottslyftet.

Tränare/ledare, aktiva från 13 år samt föräldrar

Om du vid anmälan inte får någon bekräftelse, vänligen meddela

kerstin.fryksen@dalaidrotten.se

• 2017-03-15
      • 2017-03-22 18:00 - 20:00
    • Gammelgården, Ludvika
    • Thomas Bylon

• 2017-03-15
      • 2017-03-22 18:00 - 20:00
    • Gammelgården, Ludvika
    • Thomas Bylon
    • Föreläsningen är kostnadsfri tack vare medel från Idrottslyftet.