Paddelpasset Examinatorsutbildning Blå Havskajak & Slätvatten

Paddelpasset är del i ett internationellt system för att inspirera, utbilda och utveckla paddling. Genom att bli godkänd examinator kan du själv använda systemet i utbildningar och examinationer.

Datum & Tid
Söndag 11 juni kl. 9.00 - 18.00

Stockholm, exakt plats meddelas senare.

Förkunskaper
För Hav behövs Ledarutbildning motsvarande Turledare 2 samt Rött paddelpass. För Slätvatten motsvarande Levande kanot. Genom att dessa förkunskaper införts, genomförs nu utbildningen under en dag istället för som tidigare på två dagar.

Innehåll
Introduktion i Euro Paddle Pass och Paddelpasset med genomgång av nivåerna. Vi arbetar igenom examinators-handledningen med bedömningsgrunder, så att vi får en gemensam begreppsram som också är internationellt förankrad. Vi arbetar med att tydliggöra och träna examinators-rollen. Inför träffen ska man vara inläst på handledningen för paddelpasset, vilken bifogas vid bekräftelse på anmälan. Vi befinner oss på vattnet halva tiden.

Utrustning
Vi kommer både paddla på vattnet och konferera inne. Ta med personlig utrustning.

Anmälan
Via www.kanot.com. Anmäl senast 1 maj. Ange vilken disciplin du anmäler dig till.
Max antal deltagare: 6 personer.

Jonas Forsmark
mail: paddelpasset@kanot.com
mobil: 070-662 45 21

• 2017-06-11 00:00 - 00:00
    • Ordnas på egen hand vid behov.
    • medtag egen lunch och fika
    • 950 kr för medlemmar i SKF, 1300 kr för partners och 1700 kr för externa deltagare. SKF-anslutna föreningar kan söka ytterligare subvention via Idrottslyftet.
    • Vid avbokning senare än 7 dagar innan utbildning faktureras halva avgiften, undantaget läkarintyg.
    • Se kursbeskrivning

• 2017-06-11 00:00 - 00:00
    • Ordnas på egen hand vid behov.
    • medtag egen lunch och fika
    • Se kursbeskrivning