Inomhusinstruktör examination

Examination av inomhusinstruktörer. Max 6 aspiranter. Anmälan och betalning senast 23 augusti 2017. Din anmälan är giltig när din deltagaravgift kommit Svenska Klätterförbundet tillhanda. Ansvarig examinator: Peter Hermansson.

Aspiranten ska vid examinationstillfället ha fyllt 18 år.

Aspiranten ska vara medlem i klätterklubb ansluten till Svenska Klätterförbundet.

Aspiranten ska behärska alla de moment, tekniker och utrustningsdetaljer som nämns i normerna för inomhusklätterkurser och kraven i ”Norm för auktoriserad inomhusinstruktör”.

Aspiranten ska ha deltagit som hjälpinstruktör vid minst tre inomhuskurser, dokumenterat i loggbok.

Aspiranten ska ha intyg på fullföljd 1a hjälpen-kurs, helst anpassad för klättring motsvarande Medicinska kommitténs kursnorm – Första hjälpenkurs för klättrare, max 5 år innan examinationsdagen.

Genomförd instruktörskurs arrangerad av Svenska Klätterförbundets Utbildningskommitté, alternativt en skriftlig rekommendation från auktoriserad inomhusinstruktör.

Aspiranten ska ha försäkrat sig om att innan examination genom erfarenhet, utbildning och studier ha tillägnat sig och dokumenterat sådan kompetens att han/hon rimligen kan anses ha chans att godkännas.

Aspirant ser till att samtliga förkrav enligt ”Norm för auktoriserad Inomhusinstruktör” samt lista ovan är uppfyllda. Förkraven ska vara dokumenterade och genomförda innan anmälan får ske.

• 2017-09-23 09:00 - 19:00
    • Karlstad, Tingvallahallen
    • Ingår ej
    • Fram till sista anmälningsdatum kan deltagaravgift minus en administrationskostnad på 500:- återbetalas.
    • se aspiranthandledning inomhusinstruktör

• 2017-09-23 09:00 - 19:00