INSTÄLLT! Utvecklingsdag - Att vara en del av världens bästa idrottsmiljö!

Vi är inne på vår andra år som gemensamma organisationer i idrottsdistriktet Gävleborg. Målsättningarna för idrottsrörelsen har blivit allt tydligare och vi arbetar dagligen med att ge ledare och aktiva i idrottsföreningar och specialdistriktsförbud kunskap och kraft att arbeta med idrottens gemensamma strategiska områden;
Livslångt idrottande, Idrottens värdegrund, Idrott i förening, Idrotten gör Gävleborg starkare.

Som ett led i detta arbete bjuder vi  under en dag in organisations- och aktivitetsledare i distriktets idrottsföreningar och specialdistriktsförbund för att ge möjlighet att ta steget framåt för en gemensam idrottsutveckling. Under Utvecklingsdagen 2017 fokuserar vi på hur vi utifrån ett antal fördjupningsområden tillsammans kan vara med och bidra till att skapa världens bästa idrottsmiljö.

Vid Utvecklingsdagen  2017 träffar vi engagerade och berörande föredragshållare, arbetar tillsammans samt får se och höra flera goda exempel från idrotten i Gävleborg.

• 2017-04-24
      • 2017-05-06 08:30 - 16:00
    • Bollnäs, Scandic Hotell, Stenbomsgatan 8
    • inkluderar fika, lunch och workshops. Kontakta SISU Idrottsutbildarna för eventuellt ekonomiskt stöd.
    • Vid frånvaro utan avanmälan debiteras deltagarkostnaden.
    • Organisations- och aktivitetsledare i distriktets idrottsföreningar och specialdistriktsförbund

• 2017-04-24
      • 2017-05-06 08:30 - 16:00
    • Bollnäs, Scandic Hotell, Stenbomsgatan 8
    • Vid frånvaro utan avanmälan debiteras deltagarkostnaden.