Svensk alpin tränarutbildning 1 - UNGA Ledare från 15 år Barmark, Bosön & Snö, Duved

Svensk alpin tränarutbildning 1 - Unga ledare + Handledarutbildning för deltagarnas mentorer i klubbarna

Omfattning: 6 dagar plus hemuppgifter och praktik uppdelat på två kurstillfällen. Del 1 Barmark (2,5 dagar) och del 2 Snödelen (3,5 dagar). 1 dags kostnadsfri Handledarutbildning för de Unga ledarnas mentrorer i hemmaklubben 8 okt.

Nivå: Grundläggande. Svensk alpin tränarutbildning 1 - Unga ledare

Förkunskaper: Inga krav på förkunskaper men vi ser gärna att kursdeltagarna har ett stort intresse för alpin skidåkning, god skidvana och är nyfikna på ledarrollen. minimiålder 15 år. Svensk Alpin Barntränarutbildning, rekommenderas.

Mål: Utbilda och behålla tränare som ska kunna leda barn och ungdomsgrupper på klubbnivå samt att de ska kunna reflektera över sitt eget ledarskap i relation till klubbutveckling, Svenska Skidförbundets strategidokument och idrotten vill.

Kursupplägg: Kursen är uppdelad på två tillfällen:

Delkurs 1 (barmark) startar på fredag kl.18:00 med middag och pågår dag och kvällstid till söndag ca.15:30. Innan och efter delkurs 1 kommer instuderingsuppgifter samt hemuppgifter förberedas av kursdeltagarna.

Delkurs 2 (snödelen) startar kl.18.00 på söndag kväll och pågår dag och kvällstid fram till onsdag eftermiddag ca 15:30. Mer information om plats och detaljer för respektive kurs meddelas efter anmälan. Krav på deltagande i delkurs 1 för att kunna gå delkurs 2. För att erhålla kursintyg krävs deltagande på all schemalagd tid samt genomförd hemuppgift och praktik.

• 2017-10-06 18:00 - 2017-10-08 16:00
      • 2018-01-07 18:00 - 2018-01-10 15:00
    • Bosön & Duved
    • SSF utbildningsteam
    • Del i dubbelrum/flerbäddsrum Ingår i kursavgiften. Resor bekostar deltagaren själv.
    • ingår i kursavgiften
    • I avgiften ingår två kurstillfällen med helpension (6 kursdagar) Utbildningen är delvis subventionerad med förbundsutvecklingspengar från idrottslyftet.
    • SSF förbehåller sig rätten att vid sena avbokningar fakturera eventuella merkostnader kopplade till deltagarens anmälan.
    • Inga krav på förkunskaper men vi ser gärna att kursdeltagarna har ett stort intresse för alpin skidåkning, god skidvana och är nyfikna på ledarrollen.
    • 0 av 45

• 2017-10-06 18:00 - 2017-10-08 16:00
      • 2018-01-07 18:00 - 2018-01-10 15:00
    • Bosön & Duved
    • SSF utbildningsteam
    • ingår i kursavgiften
  • 0 av 45
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.