Föräldrautbildning

Stockholms Ishockeyförbund i samarbete med SISU Idrottsutbildarna Stockholm inbjuder till Föräldrautbildning med Johan Fallby

Vill du bli världens bästa idrottsförälder?

I så fall kommer du att få en mycket inspiration vid denna utbildning.

Välkommen!

Föräldrautbildning med Johan Fallby

Föräldrar är på många sätt en viktig del i idrotten, inte minst som tränare och ledare, men också som de personer som känner sitt barn bäst Under kvällen tar Johan upp frågor som berör idrottsföräldrars och tränares beteende för att ge ett bra stöd till barn och ungdomar i idrotten. Han ger också praktiska råd till dig att använda i din idrottsvardag oavsett om du är tränare, ledare och/eller förälder. Johan bygger sin föreläsning på mycket forskning blandat med egna erfarenheter.

Föreläsningen gör upp med gamla sanningar och behandlar på ett nyskapande sätt föräldrarollen i idrotten.
- Vad skapar motivation hos barn?
- Hur och hur mycket ska man träna som barn?
- När måste man välja idrott?
- Är det viktigaste att vinna eller hur man vinner?

Du får forskningsbaserade praktiska råd om hur du blir en positiv kraft i ditt barns idrottsmiljö. Detta oavsett om målet är att lägga grunden till en aktiv livsstil eller ge barnet förutsättningar för att nå så långt det kan i sin idrott

Målgrupp för detta tillfälle är föräldrar till ishockeyspelande barn i våra ungdomsföreningar i Stockholm. Föräldrar i alla åldersgrupper U8-U16 är välkomna.

När: Torsdag 24/8 kl. 18.00-21.00 plats Quality Hotel Globe

Kostnad: Gratis

Förplägnad: Kaffe/Te och macka

Anmälan: Sista datum för anmälan är fredag 11/8-17

OBS! Per den 29/6-117 har vi utökat maxantalet till 180 deltagare. Anmälda därutöver placeras på en reservlista.

• 2017-08-24 18:00 - 21:00
    • Quality Hotel Globe
    • Johan Fallby
    • Inga
    • 179 av 186

• 2017-08-24 18:00 - 21:00
    • Quality Hotel Globe
    • Johan Fallby
    • Inga
  • 179 av 186
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.