Svensk alpin tränarutbildning 1 - UNGA Ledare från 15 år Barmark, Bosön & Snö, Duved

UNDER FÄLTET "ANSVARIG FÖR ANMÄLAN" behöver vi:

Kontaktuppgifter till era målsmän (för er som inte är 18 år vid kursstart) Vi behöver namn, telefon och e-post. För er som är 18 år eller äldre vid kursstart vill vi gärna ha namn, telefon och e-post till era föräldrar/kontaktpersoner för att kunna sprida information och om behov med kontakt till anhöriga skulle uppstå.

Varje deltagare utser och frågar en mentor/tränaransvarig i klubben som erbjuds en kostnadsfri Handledarutbildning den 8 oktober på Bosön.

Svensk alpin tränarutbildning 1 - Unga ledare + Handledarutbildning för deltagarnas mentorer i klubbarna

Omfattning: 6 dagar plus hemuppgifter och praktik uppdelat på två kurstillfällen. Del 1 Barmark (2,5 dagar) och del 2 Snödelen (3,5 dagar). 1 dags kostnadsfri Handledarutbildning för de Unga ledarnas mentrorer i hemmaklubben 8 okt.

Nivå: Grundläggande. Svensk alpin tränarutbildning 1 - Unga ledare

Mål: Utbilda och behålla tränare som ska kunna leda barn och ungdomsgrupper på klubbnivå samt att de ska kunna reflektera över sitt eget ledarskap i relation till klubbutveckling, Svenska Skidförbundets strategidokument och idrotten vill.

• 2017-10-06 18:00 - 2017-10-08 16:00
      • 2018-01-07 18:00 - 2018-01-10 15:00
    • Bosön & Duved
    • SSF Utbildningsteam
    • Del i dubbelrum/flerbäddsrum Ingår i kursavgiften. Resor bekostar deltagaren själv.
    • Ingår i kursavgiften inom ramarna för schemat.
    • I avgiften ingår två kurstillfällen med helpension (6 kursdagar) Utbildningen är subventionerad med förbundsutvecklingspengar från idrottslyftet.
    • SSF förbehåller sig rätten att vid sena avbokningar fakturera eventuella merkostnader kopplade till deltagarens anmälan.
    • Inga krav på förkunskaper men vi ser gärna att kursdeltagarna har ett stort intresse för alpin skidåkning, god skidvana och är nyfikna på ledarrollen.
    • 37 av 45

• 2017-10-06 18:00 - 2017-10-08 16:00
      • 2018-01-07 18:00 - 2018-01-10 15:00
    • Bosön & Duved
    • SSF Utbildningsteam
    • Ingår i kursavgiften inom ramarna för schemat.
  • 37 av 45
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.