Svensk alpin tränarutbildning 1 - BARMARK BOSÖN

Svensk alpin tränarutbildning 1

Omfattning: 5,5 dagar plus hemuppgifter och praktik uppdelat på två kurstillfällen. Del 1 Barmark (2 dagar) och del 2 Snödelen (3,5 dagar) Totalt 95 h

Nivå: Grundläggande. Svensk alpin tränarutbildning 1

Förkunskaper: Inga krav på förkunskaper men vi ser gärna att kursdeltagarna genomfört Svensk alpin barntränarutbildning, har ett stort intresse för alpin skidåkning, god skidvana och är nyfikna på ledarrollen. minimiålder 17 år (Med undantag för SATU 1 Unga ledare).

Mål: Utbilda och behålla tränare som ska kunna leda barn och ungdomsgrupper på klubbnivå samt att de ska kunna reflektera över sitt eget ledarskap i relation till klubbutveckling, Svenska Skidförbundets strategidokument och idrotten vill.

Kursupplägg: Kursen är uppdelad på två tillfällen:

Delkurs 1 (barmark) startar på alla orter lördag kl.09.00 och pågår dag och kvällstid till söndag ca.15:30. Efter delkurs 1 kommer hemuppgifter förberedas av kursdeltagarna.

Delkurs 2 (snödelen) startar på samtliga orter kl.19.00 på torsdag kväll och pågår dag- och kvällstid fram till söndag eftermiddag ca 15:30. Mer information om plats och detaljer för respektive kurs meddelas efter anmälan. Krav på deltagande i delkurs 1 för att kunna gå delkurs 2. För att erhålla kursintyg krävs deltagande på all schemalagd tid, avslutad och dokumenterad hemuppgift och praktik.

OBS! Varje deltagare måste göra två separata anmälningar. En barmarks- och en snödel. För att få genomföra snödelen krävs att barmarksdelen är genomförd.

• 2017-10-21 09:00 - 2017-10-22 15:00
    • Deltagaren bokar och betalar själv resor och boende. Tips om boende (barmarks & snödelen), skickas ut ca 1 månad innan utbildningen startar.
    • På Barmarksdelen ingår mat och fika inom schemalagd tid.
    • Kursen är subventionerad med medel från Idrottslyftet. Kursavgiften betalas i samband med delkurs 1. Det finns boende på preliminärbokat på kursorten som bokas och betalas enligt anvisning på inbjudan som skickas ca 1 månad innan kursstart.
    • SSF förbehåller sig rätten att fakturera eventuella merkostnader i samband med avbokningar av deltagare.
    • Inga förkunskapskrav med vi ser gärna genomförd Svensk alpin barntränarutbildning. Krav på deltagande i delkurs 1 Barmark, för att gå delkurs 2, snödelen.
    • 39 av 32

• 2017-10-21 09:00 - 2017-10-22 15:00
    • På Barmarksdelen ingår mat och fika inom schemalagd tid.
  • 39 av 32
Ett arrangemang av SISU Idrottsutbildarna, idrottens eget studieförbund. Vi jobbar med bildning och utbildning inom idrotten, och stimulerar till människors lärande.

Vi består av tre delar: studieförbundet SISU Idrottsutbildarna, förlaget SISU Idrottsböcker och Bosön Idrottsfolkhögskola. Tillsammans och var för sig driver vi på och stöder utveckling inom idrotten.