Åldersanpassad fysisk träning, Henån

Workshop där vi fokuserar på träning för barn före puberteten (ca 7-13 år) och du som deltagare får praktiskt testa på olika fysiska övningar, som är anpassade med hänsyn till individens biologiska ålder.

Syftet är att du som tränare ska få en utökad övningsbank med fysiska övningar som ger prepubertala barn en allsidig fysisk uppbyggnad och ett livslångt intresse för fysisk aktivitet. Kvällen består av både teori och praktik.

- Styrketräning för prepubertala barn
- Uthållighetsträning för prepubertala barn
- Koordinations-, Snabbhets- och Rörlighetsträning för prepubertala barn

Tränare/aktivitetsledare inom barn- och ungdomsidrott

Förkunskaper
Inga förkunskaper krävs men det är en fördel om du har någon form av baskunskap i tränarskap och träningslära.

Deltagaravgift
Kostnadsfritt. Återbud mindre än 5 dagar innan kursstart alt. att utebli medför att en administrativ avgift på 200 kr faktureras föreningen.

Bekräftelse
Ett mail skickas i samband med anmälan vilket bekräftar att den är ok. Får du ingen bekräftelse ring Marie Börjessson, tfn: 0304- 33 46 71. SISU Västra Götaland förbehåller sig rätten att ställa in en utbildning/föreläsning om deltagarantalet inte anses tillräckligt.

Kallelse
Kallelse mejlas till samtliga deltagare som angett mejladress ca 1 vecka innan kursstart.

• 2017-11-13
      • 2017-11-13 18:00 - 21:00
    • Kaprifolgårdens samlingssal, Henån Kaprifolgårdens samlingssal
    • Nikola Punos
    • Anmälan är bindande. Om återbud lämnas färre än 5 dagar innan kursstart alt att utebli medför det att deltagaravgiften faktureras föreningen.

• 2017-11-13
      • 2017-11-13 18:00 - 21:00