Osynliga funktionsnedsättningar och/eller problemskapande situationer inom idrotten, Henån

Föreläsningen ger kunskap om olika neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, t.ex. ADHD och autism, men den tar även upp de barn som inte har en diagnos men som ändå får svårt att fungera på träningarna. Ledordet för barnen och ungdomarna i svårigheter är struktur. Här får du lära dig vad struktur innebär rent praktiskt, den ger också konkreta pedagogiska tips och tankar på hur du kan lösa situationer som uppstår och lägga upp träningarna så att det blir bra för alla.

Kursledare
Karin Einvall är specialpedagog med vidareutbildning inom neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och har stor kunskap och erfarenhet om hur man pedagogiskt lägger upp sin verksamhet så att den passar och möter alla barn. Har arbetat med och för barn i snart 20 år och började för snart 10 år sedan intressera mig för hur vi på bästa sätt kan bemöta de barn som behöver mer. I och med sitt föräldraskap till barn som är aktiva i olika föreningar förstod jag att det finns behov av specialpedagogiskt stöd även inom idrottsföreningar.

Tränare/aktivitetsledare inom barn- och ungdomsidrott

Inga förkunskaper krävs

Deltagaravgift
Kostnadsfritt. Återbud mindre än 5 dagar innan kursstart alt. att utebli medför att en administrativ avgift på 200 kr faktureras föreningen.

Bekräftelse
Ett mail skickas i samband med anmälan vilket bekräftar att den är ok. Får du ingen bekräftelse ring Marie Börjessson, tfn: 0304- 33 46 71. SISU Västra Götaland förbehåller sig rätten att ställa in en utbildning/föreläsning om deltagarantalet inte anses tillräckligt.

Kallelse
Kallelse mejlas till samtliga deltagare som angett mejladress ca 1 vecka innan kursstart.

• 2017-11-14
      • 2017-11-14 18:00 - 20:00
    • Aulan, Ängås skola, Svanesund
    • Karin Einvall
    • Anmälan är bindande. Om återbud lämnas färre än 5 dagar innan kursstart alt att utebli medför det att deltagaravgiften faktureras föreningen.

• 2017-11-14
      • 2017-11-14 18:00 - 20:00