Grundutbildning för tränare - DIGITAL

Utbildningen är nu fullbokad. Man kan fortfarande anmäla sig via länken och på så sätt ställa sig på reservlista.

Utbildningen genomförs helt digitalt. Egen dator krävs.

Du som tränare inom idrotten har ett värdefullt uppdrag. Ett uppdrag som ger dig massor av energi och upplevelser. Du får möta en mängd olika människor och får möjlighet att utvecklas både som tränare och människa. I din tränarroll kan du hjälpa andra att växa och utmanas i sin idrottsutövning. Grundutbildningen är till för alla tränare, oavsett vilken idrott du är engagerad i eller om du tränar barn, ungdomar eller vuxna. Den ger dig en bra grund att utgå ifrån i din fortsatta tränarroll. Utbildningen är det första obligatoriska steget utifrån vilket du kan välja att utvecklas vidare. Man får gå utbildningen från det år man fyller 14 år

Mål och syfte
Grundutbildningen bygger på aktuell forskning och ger dig en bra grund att stå på i din roll som tränare. Stor vikt läggs på ledarskap och hur du kan skapa goda förutsättningar för att de aktiva ska bli motiverade och få möjlighet att lära och växa som människor och idrottare. Utbildningen går även igenom vikten av att se och utgå ifrån hela människan, skapa en bred rörelserepertoar, forma och utveckla träningar som är anpassade för den målgrupp du leder.
Vi vill att du som tränare ska få ett bra stöd, känna dig trygg och bli inspirerad till att skapa egna träningar där de aktiva mår bra, har roligt och utvecklas.

Grundutbildningens avsnitt:
»» Jag och idrottsrörelsen
»» Jag och ledarskapet
»» Jag och träningen
»» Jag och utövaren
»» Valbart avsnitt

Grundutbildningens upplägg:
Kurstillfälle 1: Digital träff - kväll
* Digitala studier på egen hand via webb + inlämningsuppgift
Kurstillfälle 2: Digital träff - halvdag
* Digitala studier på egen hand via webb + inlämningsuppgift på valbar modul

All kommunikation sker via mail så var noga med att skriva in din mailadress korrekt. Vid felaktig mailadress kommer du att missa inloggningsuppgifter och viktig info. Mer info samt inloggningsuppgifter kommer via mail veckan innan utbildningen. För att det skall fungera är det viktigt att du i din anmälan anger samma mail du som tänker använda vid inloggningen till kursen.

Närvaro
För att bli godkänd på utbildningen krävs 100% deltagande i de digitala träffarna samt godkänt på bägge hemuppgifterna. Alla föreningar får efter avslutad kurs ett mail om vilka deltagare från föreningen som inte är godkända och varför. Skall man komplettera inlämningsuppgifter bör man återkoppla snabbt till utbildaren. Har man missat en digital träff måste man kontakta utbildning.stockholm@rfsisu.se
All komplettering ska ske senast 1 månad efter sista inlämningsdatum för hemuppgift 2. Ingen deltagaravgift återbetalas vid ofullständig eller icke godkänd kurs.

Avbokningsregler
Vid utebliven avbokning eller ofullständig närvaro faktureras full deltagaravgift. Man kan ersätta med annan deltagare från föreningen fram till kursstart. Avbokning görs till:utbildning.stockholm@rfsisu.se

Övrigt
Ett tips till föreningar som skickar deltagare på utbildningen är att ha någon som är lite extra ansvarig. Någon som kan stötta och följa upp så att deltagarna klarar och lämnar in de uppgifter som krävs för att bli godkända. Kan vara extra viktigt om det är unga deltagare eller finns andra svårigheter som t ex. språk, dyslexi eller annat.

Kursböckerna skickas ut efter första träff. Uppgifter för inloggning på webben mailas ut veckan innan till den mailadress som uppgetts i anmälan. Var noga med att skriva in adressen rätt.

Fakturering sker efter första träffen.

Frågor
För frågor om denna utbildning, kontakta utbildning.stockholm@rfsisu.se

Välkommen med din anmälan!

• 2021-10-06 18:00 - 20:00
      • 2021-10-17 09:00 - 13:00
    • Digitalt via Teams, egen dator krävs.
    • Andreas Carlsson
    • Vid avbokning senare än 1 vecka före kursstart faktureras en avbokningsavgift på 250:-. Vid utebliven avbokning eller ofullständig närvaro faktureras full deltagaravgift. Man kan ersätta med annan deltagare från föreningen fram till kursstart.
    • 27 av 27

• 2021-10-06 18:00 - 20:00
      • 2021-10-17 09:00 - 13:00
    • Digitalt via Teams, egen dator krävs.
    • Andreas Carlsson
  • 27 av 27