Lunchsamtal - Nyfiken på årsmötet

Snart dags för föreningens årsmöte! Varför ska jag som medlem vara med på det? Som ledamot hur behöver jag förbereda mig?

Årets viktigaste möte i föreningen? Är det det och i så fall varför?

Hur kan vi skapa ett engagemang för att vara med och ta viktiga beslut för året som kommer?

Vem har rätt att rösta i din förening och hur röstar man? Alla pratar om att det kan man läsa i stadgarna, vad är stadgar då?

På dagens lunchsamtal pratar vi på ett enkelt sätt om årsmötet från olika perspektiv, medlem som ledamot. Ta med dig oss på lunchpromenaden och lyssna och få inspiration eller koppla upp dig tillsammans med dina kollegor så har ni samtalsämnet klart till eftermiddagsfika.

Varmt välkomna!

Lunchsamtalet är kostnadsfritt