Kommentator Svenska Badmintonligan

Kommentatorskursen vänder sig till Badmintonliga-klubbarna.
Två kurstillfällen erbjuds under hösten.

Kommentatorer till Solidsports sändningar
För att höja nivån på sändningarna från Victor Badmintonligans matcher ska det finnas kommentatorer under varje sändning, för att öka intresset att följa svensk elitbadminton via streamingen
Svenska Badmintonförbundets kommunikatör Johan Pellas, med erfarenhet från radio och TV, stöttar både nya och mer erfarna kommentatorer under säsongen. Den första träffen i slutet av augusti var uppskattad och samlade deltagare från de flesta ligaföreningarna.

Nu kör vi ett nytt utbildningstillfälle för de som inte kunde vara med förra gången.
Syftet med utbildningen är att ge praktiska råd, inspirera och skapa en stabilare grund att stå på, för att på så sätt bidra till mer intresseväckande sändningar.

Dvs hade du inte möjlighet att delta i september så anmäler du dig till kurstillfället 5 december.

- Varmt välkommen!

• 2022-08-31 18:00 - 19:00