Föreningsdomarutbildning

Vem: Föreningsdomarutbildning som ger behörighet att döma till och med 7 mot 7

VemUtbildningen riktar sig till

• Spelare födda 2009 och äldre
  • Föräldrar i åldersgrupper där hemmalaget tillsätter domare (barn födda 2011-2016)

Föreningsdomarutbildningen är en del av Azaleas utbildningsplan för spelare och är första steget föreningens ungdomsledarprogram.

Lagets föräldragrupp ansvarar för att det finns föreningsdomare som avlastar föräldraledarna vid matcher. Rollen som föreningsdomare övergår småningom till en roll som matchvärd. Matchvärdens roll är att hjälpa till att skapa en bra matchmiljö genom att välkomna motståndarlag till Majvallen och stötta föreningens ungdomsdomare.

• 2023-03-21 18:00 - 21:00
    • GFF-gården