Rasism och antirasism - Öppen föreläsning i Malå

Denna föreläsning av Atilla Yoldas tar itu med rasismens mångfacetterade natur i samhället, från vardagsrasism till hatbrott

Atilla använder sina personliga erfarenheter av att växa upp med en invandrarbakgrund för att belysa rasismens genomslag i allt från skolan till arbetsmarknaden eller föreningslivet. Genom sin berättelse och expertis, ger han konkreta verktyg för att bekämpa rasism och främjar förståelse för antirasismens betydelse i ett jämställt och demokratiskt samhälle.

-         Rasism präglar många samhällsområden, från skolan till arbetsmarknaden, och är ofta en bidragande orsak till diskriminering och trakasserier.

-         Atilla delar med sig av sina personliga erfarenheter av rasism från sin barndom, när han och hans familj kontinuerligt blev bedömda baserat på deras invandrarbakgrund.

-         Atilla ger insikter i hur rasismen yttrar sig idag och tillhandahåller verktyg för att bekämpa den inom olika samhällsområden.

Datum: 1 Oktober

Tid: kl 18.00

Var: Forum, Malå

Kostnad: föreläsningen är gratis