IdrottOnline Klubb - Ekonomi - Bokföring med Fortnox

Under kvällen går vi igenom hur man med hjälp av bokföringsprogrammet Fortnox kan sköta föreningens eller förbundets bokföring direkt i IdrottOnline.

Innehåll
- Bokföringsprogrammet Fortnox samt
- Fakturering av sponsorintäkter m m.
- Idrottens BAS-kontoplan och mallar för bokslut.
- Praktiskt öva på att lägga in verifikationer.
- Hur man arbetar med avgiftshanteringen i Idrottonline och sedan för över informationen till Fortnox för utsändning av fakturor.

Övrigt
Medtag egen dator till kurstillfället.
Ca en vecka innan kursen kommer alla deltagare få inloggningsuppgifter att ta med till kursen.
Var därför noga med att skriva in din mailadress helt korrekt vid anmälan.

Förkunskapskrav
Man skall ha grundläggande kunskaper i bokföring

All kommunikation sker via mail så var noga med att skriva in din mailadress korrekt!

Förtäring
Vi bjuder på Frukt och Kaffe

Avbokningsregler
Kursen är kostnadsfri. Vid utebliven avanmälan debiteras 200 sek. Avanmälan sker till carina.sjolander@stockholmsidrotten.se