Parasport - inspiration och uppstart

Kom och lyssna och diskutera parasport. Vad innebär parasport? Hur kan din förening komma igång med parasport?
- Bli en förening för ALLA
- Bli en modern och attraktiv förening för omvärlden...
- Möten mellan människor skapar mervärde!

Idrott för alla och en inkluderande verksamhet där alla kan och får vara med är en av svensk idrotts stora frågor.
Peter Melander, som är sakkunnig inom parasport på Stockholmsidrotten, inspirerar, berättar om tillvägagångssätt, nyckelfrågor, begrepp, utmaningar, målgrupper m.m.

Målsättning när kvällen är slut är att du ska ha fått kännedom om parasporten och dess målgrupper i stort, inspiration samt kunskap i hur föreningen kommer igång med parasport.

Målgrupp:
Idrottsförening, anställda, ledare, förtroendevalda och föräldrar

Kostnad:
Föreläsningen är kostnadsfri