Bredd- och motionsutbildning i Östersund

Deltagare/målgrupp
Utbildningen vänder sig till dig som vill skapa eller utveckla verksamhet för bredd- och motionsorientering och som vill lära dig mer om vad din förening kan göra för att nå nya målgrupper. För att få ut maximalt av utbildningen är grundläggande orienteringskunskap bra att ha. Det är en fördel om det kommer flera personer från föreningen.

Mål med utbildningen, efter kursen kommer du som deltagare att:
• Förstå vilka behov som en bredd- och motionsorienterare har och förstå hur man tillgodoser dessa.
• Kunna genomföra en kurs i orientering för vuxna nybörjare och ge grunden för att deltagarna ska få ett livslångt intresse för orientering. Ha verktyg, övningar och material med dig hem för att genomföra kursen.
• Förstå hur klubbverksamheten behöver bedrivas generellt och specifikt för din klubb för att locka och behålla bredd- och motionsorienterare.
• Ha ett nätverk av likasinnade för att få stöd & inspiration.

Upplägg/Innehåll - Övergripande innehåller utbildningen 6 delar:
1. Introduktion – bakgrund, upplägg, mål och förutsättningar
2. Förberedande arbete och marknadsföring av intensivkursen
3. Genomgång av intensivkursens olika moment
4. Hur jobba efter kursen för att locka och bibehålla de nyutbildade?
5. Hur jobba med marknadsföring för att nå önskade målgrupper?
6. Hur skapar klubben en verksamhet för bredd och motion?

Kurslitteratur
Fullständigt material för att själv hålla en intensivkurs och kunna anpassa till dina lokala förutsättningar. Utöver utbildningshäftet "Hitta rätt" samt häftet "Börja orientera". Du kommer dessutom få med dig en handlingsplan för dig och din förening.

Linnea Claesdotter och Christer Borg

Kursavgift
Kursavgiften är 2 800 kronor per deltagare. I avgiften ingår kost, kursledning, presentationsunderlag och kurslitteratur.

Boende
Du bokar själv boende. 950kr/natt för enkelrum, 200kr tillkommer på dubbelrum.
Vi kommer att vara på Hotell Frösö Park, www.frosoparkhotel.se . Vid anmälan uppge att du ska på utbildning med Svenska Orienteringsförbundet..

ANMÄLAN: Senast anmälningsdag är 14 oktober. Antalet deltagare är maximerat till 30 stycken.

Upplysningar
Linnea, linnea.claesdotter@orientering.se eller 010-476 53 68

• 2018-10-14
      • 2018-11-09 18:00 - 2018-11-11 16:00
    • Östersund
    • Linnea Claesdotter, Christer Borg, Jessica Söllvander, Göran Lundqvist
    • Boende bokar du själv men ber dig vänta att boka tills vi har avtalat med hotell.
    • Mat ingår
    • I kursavgiften ingår kost, kursledning, kurslitteratur.
    • Inga

• 2018-10-14
      • 2018-11-09 18:00 - 2018-11-11 16:00
    • Östersund
    • Linnea Claesdotter, Christer Borg, Jessica Söllvander, Göran Lundqvist
    • Mat ingår
    • I kursavgiften ingår kost, kursledning, kurslitteratur.
    • Inga