Inkluderande idrott för alla - frukostföreläsning Bromma

Välkommen till frukostföreläsning om idrottens utvecklingsresa Inkluderande idrott för alla.
Alla ska känna sig hemma i en idrott som är bättre anpassad för olika människors förutsättningar. Vi ska fundera över trösklar, kostnader och kultur. Hur blir vi mer välkomnande så att fler kan vara med?

Korpen Stockholm är en motionsidrottsförening med ca 22.000 medlemmar. De arrangerar seriespel, cuper, träningar och gruppträning för privatpersoner och företag och bedriver olika projekt på temat inkluderande idrott.

Klara Hörnqvist och Henrik Teljfors kommer att prata om varför det är viktigt att jobba med inkludering, vad inkluderingsarbete är och hur det arbetet blir hållbart. De kommer också presentera lyckade exempel inom HBTQ, integration och funktionsnedsättning i Korpens verksamhet. Det kommer även vara en paneldiskussion på temat inkludering där olika personer verksamma i Korpen Stockholm deltar.

Datum:
3 oktober

Plats:
Salkhallen, Alvik

Tid:
Frukost serveras från 7.30. Föreläsningen pågår 8.00-9.00.

Kostnad:
Kursen är kostnadsfri, vid utebliven avanmälan debiteras 200 sek. Avanmälan görs till peter.melander@stockholmsidrotten.se

Frågor:
Kontakta: peter.melander@stockholmsidrotten.se