Att vara en del av Valberedningen

"Valberedningen är tyvärr en bortglömd befattning inom föreningen som har en mycket viktig uppgift med att se till att årsmötet får bra förslag på framtida styrelseledamöter" /Thomas Björkman

Detta är en kurs för dig som är invald i föreningens valberedning och vill veta mer om vad det innebär och hur man på ett bra sätt kan lägga upp arbetet.

Syftet med kvällen:

Att du i din roll som valberedare får ökad kunskap om ditt förtroendeuppdrag.

Att du ska känna dig stärkt i ditt nuvarande uppdrag och känna till möjligheter för framtiden.

Innehåll:

Valberedningens roll och syfte

Idrottens organisation och förhållningssätt

Inkludering och jämställdhet

Ett verksamhetsår för valberedningen

Föreningens stadgar

Föreläsare     Thomas Björkman

Kostnad         Utbildningen är kostnadsfri

Förtäring        Kaffe/te & Smörgås

Anmälan        Sista anmälningsdag är 19 september

Frågor             Maila eventuella frågor till thomas.bjorkman@stockholmsidrotten.se

• 2018-09-19