Nya Dataskyddsförordningen (GDPR) - Vilka åtgärder behöver din förening vidta?

KVÄLLSFÖRELÄSNING

25 maj 2018 började den nya dataskyddsförordningen(GDPR) att tillämpas i Sverige och övriga EU-länder, vilket bland annat kommer att påverka verksamheten i alla svenska föreningar.

Hanteringen av personuppgifter kommer att behöva ses över ur ett brett perspektiv och i princip alla föreningars rutiner kommer att behöva justeras i syfte att säkerställa efterlevnad av den nya lagen.

• Vad räknas som personuppgifter och hur får dessa hanteras i framtiden?
  • Hur säkerställs hanteringen av personuppgifter inom en verksamhet?
  • Vilka åtgärder krävs för att följa lagen?

Under föreläsningen kommer vi reda ut begreppen och ge er kunskap om vad nya lagen faktiskt innebär.

Förtäring
Vi bjuder på kaffe & frukt från kl. 17.30.

Kostnad
Utbildningen är kostnadsfri, men vid utebliven avbokning faktureras 200kr. Avbokning sker till carina.sjolander@stockholmsidrotten.se.

Kontakta Carina Sjölander, carina.sjolander@stockholmsidrotten.se.

• 2018-10-01 18:00 - 20:00
    • Stockholmsidrottens kansli, Vretenvägen 4, Solna