Truppgymnastik Basic

Välkommen till utbildningen Truppgymnastik Basic!

Baskunskap och grundövningar för truppgymnastikens tre grenar: fristående, trampett och tumbling. Här får du med dig grundpositioner i fristående, trampettens grunder och övningar till och med volt till mattberg samt teknik och metodik för tumbling med fokus på hjulning och rondat. Efter denna utbildning har du möjlighet att gå vidare till Trampett, Tumbling och Fristående steg 1.

Kurslängd: 1 dag
Förkunskapskrav: Baskurs Barn och Ungdom

Läs mer om Gymnastikförbundets utbildningar i truppgymnastik på gymnastik.se, klicka här.

• 2019-02-01
      • 2019-03-03 09:00 - 17:00
    • Sundsvall, Birsta Hov
    • Ted Branteryd
    • 2000 SEK
    • I kursavgiften ingår kursmaterial, lunch, frukt och kaffe/te. OBS! För deltagare som ej tillhör en av Gymnastikförbundets medlemsföreningar, är kostnaden 30 % högre
    • Återbud görs skriftligen senast 31 dagar före kursstart. Observera att anmälan är bindande och endast läkarintyg gäller för återbetalning av kursavgift.
    • Baskurs Barn och Ungdom

• 2019-02-01