Idrottsföreningen som arbetsgivare - Webbseminarium Skatteverket

Ni som idrottsförening kan i vissa fall behöva registrera er som arbetsgivare och redovisa skatter och avgifter när ni betalar ut ersättningar till idrottsutövare eller andra anställda.

Från och med 2019 ska alla arbetsgivare och utbetalare redovisa löner, förmåner och skatteavdrag m.m. månadsvis för varje anställd i arbetsgivardeklarationen.

Under webbseminariet får du information om bland annat

• vem som ska registrera sig som arbetsgivare och redovisa skatter och avgifter
  • vad ”halva prisbasbeloppsregeln” innebär
  • vad som gäller för arvoden, tävlingsvinster, inställelseresor etc.
  • hur du gör för att lämna arbetsgivardeklaration till Skatteverket.

• 2018-11-27 17:00 - 18:15
    • Vid din dator