Styrelseutbildning i Stockholm 30-31 mars 2019

Vill ni få en starkare studentidrottsförening? Har ni nya i styrelsen och vill höja er kunskap om att driva en förening? Då ska ni vara med på studentidrottens styrelseutbildning!

Styrelseutbildningen ger en energikick för fortsatt arbete och bra erfarenhetsutbyte med andra studentidrottsföreningar.

Kursinnehåll

• Grundläggande föreningslära
  • Praktisk föreningsekonomi
  • Styrelsens ansvar och uppdrag
  • Roller i styrelsen
  • Stadgekunskap
  • Styrelseöverlämning

Sista dag för anmälan är 24 februari 2019.

Tips vid anmälan
När du ska uppge Organisationstyp välj "Idrottsförening". När du ska uppge Idrott välj "Akademisk idrott".
När du ska uppge betalningsinformation behöver du din förenings organisationsnummer och adress (gatuadress och postnummer)

Om du reser långt och inte hinner resa på lördag förmiddag för att hinna i tid kan du önska boende från fredag.

Frågor
Vid frågor kontakta Cecilia Olsson, utbildningsansvarig, 073-321 07 51, cecilia.olsson@saif.se

• 2019-02-27
      • 2019-03-30 12:00 - 20:00
      • 2019-03-31 09:00 - 15:00
    • Idrottens hus
    • Boende i dubbelrum, trippelrum eller fyrbäddsrum.
    • 750 kronor/person. I priset ingår utbildning, måltider samt boende. För deltagare som bor i Stockholm eller inte önskar boende så är deltagaravgiften 600 kronor. Resan betalar du själv. Deltagaravgiften är subventionerad av Idrottslyftet.
    • Anmälan är bindande. Platsen kan överlåtas till annan person i föreningen utan kostnad.

• 2019-02-27
      • 2019-03-30 12:00 - 20:00
      • 2019-03-31 09:00 - 15:00
    • Idrottens hus
    • Boende i dubbelrum, trippelrum eller fyrbäddsrum.

Sveriges Akademiska Idrottsförbund utvecklar, samordnar och företräder svensk studentidrott genom tävlingar, utbildningar och påverkansarbete nationellt och internationellt.

Studentidrotten finns på universitet, högskolor och folkhögskolor över hela Sverige. Förbundet har nästan 90 medlemsföreningar och drygt 58 000 medlemmar. Svensk studentidrott är det självklara valet för studenter som älskar idrott!

Sveriges Akademiska Idrottsförbund är medlem i Riksidrottsförbundet och en del av svensk idrott.