Gruppträning Gympa

I den här utbildningen lär du dig utforma dina egna gympapass från början till slut. Vi gör en systematisk genomgång av ett gympapass olika delar: uppvärmning, kondition, styrka, rörlighet, koordination, pulssänkning och nedvarvning. Du lär dig hur de olika delarna bör utformas och får kunskap om deras syfte och mål. Du får mycket praktisk ledarträning och coachning både individuellt och i grupp.

Välkommen till utbildningen Gruppträning Gympa!

Kurslängd: 2 dagar
Åldersgräns: Från det år du fyller 16
Förkunskapskrav: Stark rekommendation att du genomgått Baskurs Gruppträning eller liknande utbildning + egen träningserfarenhet inom liknande gruppträning

Läs mer om Gymnastikförbundets teknikutbildningar inom gruppträning på gymnastik.se, klicka här.

• 2019-08-16
      • 2019-09-14 09:00 - 17:00
      • 2019-09-15 09:00 - 17:00
    • Östersund
    • Ulrika Barkman
    • I kursavgiften ingår kursmaterial, lunch, frukt och kaffe/te. OBS! För deltagare som ej tillhör en av Gymnastikförbundets medlemsföreningar, är kostnaden 30 % högre
    • Återbud görs skriftligen senast 31 dagar före kursstart. Observera att anmälan är bindande och endast läkarintyg gäller för återbetalning av kursavgift.
    • Från det året du fyller 16 samt rekommendation att du genomfört Baskurs gruppträning samt har egen erfarenhet av gruppträning

• 2019-08-16
      • 2019-09-14 09:00 - 17:00